Forum

Bier…

  Skriv nyt svar

Skrevet af: Anonym bruger, 24. juni 2022 kl. 17.21

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. juni 2022 kl. 15.11

1) Alle indlæg skal være haverelaterede og faglige og må ikke opfordre til at bruge sprøjtemidler eller andet, som kan skade mennesker, dyreliv og miljø. Havenyt.dk er ejet af Landforeningen Praktisk Økologi, og det er derfor et økologisk forum.

2) Du skal skriver under dit eget navn. (ANONYM ER NÆPPE DIT EGET NAVN)

3) Du skal holde en god tone og have respekt for, at man kan have forskellige holdninger til havedyrkning.

4) Du må ikke annoncere for produkter eller firmaer i forummet. Skriver du links til en firmahjemmeside eller et specifikt produkt, vil dit indlæg som udgangspunkt blive slettet.

Hvis du gerne vil eksponere et produkt, kan du købe en annonceplads, hvor din annonce bliver vist for rigtig mange af Havenyt.dks læsere.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. juni 2022 kl. 15.55

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 27. juni 2022 kl. 9.21

Kære »Anonym«,

Selvfølgelig kan du melde dig ud af Havenyts forum. Du skal bare sende mig en mail på havenyt@praktiskoekologi.dk og bede om det, så sletter jeg din profil.

Hvis man ønsker, kan man også få slettet alle de indlæg, man i tidens løb har skrevet. Det er helt op til en selv.

En anden ting er snakken om anonym. Det kunne man være, da forummet blev oprettet for mange år siden. Men vi har problemer med at få opdateret det gamle forums it-system, så derfor er vi ved at udvikle et nyt - og mere tidssvarende.

Her vil man ikke kunne stå som »Anonym«, men man skal vælge et brugernavn.

Modsat det gamle system, vil man også kunne slette sine egne opslag, redigere i dem osv. - og slette sin profil, hvis man ikke ønsker at være en del af forummet længere.

Men indtil da er det den lidt omstændige metode med at sende mig en mail, hvis man vil melde sig ud af Havenyts forum.

Venlige hilsner
Heidi
Redaktør af Havenyt.dk

Redigeret af administrator 27. juni 2022 kl. 10.17.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. juni 2022 kl. 10.32

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 27. juni 2022 kl. 11.49

Vi har endnu ikke fundet ud af, hvilke retningslinjer vi vil have omkring brugernavne i den nye version af forummet. Der skal vi have gravet ned i, hvad man har af gode og dårlige erfaringer fra andre fora.

Men vi ved, at ingen får lov bare at stå som "Anonym" og heller ikke varianter af det som "Anonym123" o.l.

Jeg skal nok slette din profil her i forummet og historikken.

Venlige hilsner
Heidi
Redaktør af Havenyt.dk

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juni 2022 kl. 12.40

Kære Heidi
Hvorfor ikke bare beholde medlemmets rigtige navn. Vi er jo mange Tordenskjolds soldater og ved som regel, hvilke personer, haver osv. der gemmer sig bag navnet og ikke mindst har formodning om at personen har tjek på at det givne svar kan bruges til noget.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt at opfinde den dybe tallerken igen, for der findes jo velfungerende fora. For eksempel i “lav det selv” kategorien.
Iøvrigt glæder jeg mig til en redigeringsfunktion, som i mine øjne er den allervigtigste forbedring/ændring.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

7 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. juni 2022 kl. 13.19

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 27. juni 2022 kl. 14.52

Selvfølgelig er det en mulighed. Folk kalder sig alt muligt som brugernavn, og vi kan ikke kontrollere, at de bruger deres rigtige navn.

Det andre brugere reagerer på, er det anonyme, der traditionelt opfattes som noget negativt i et forum.

Og du har ret, mon ikke der kommer Børge Langkål, Frank Frisésalat og andre kreative navne i det nye forum ;-)

Mange hilsner
Heidi

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 28. juni 2022 kl. 12.36

Kære Ingeborg,

Du har ret i, at det bedste ville være, hvis folk ville stå ved deres kommentarer med navn, og det vil vi bestemt også opfordre til i det nye forum.

Som for øvrigt ikke bliver nyt og fancy. Det her forum fungerer overvejende godt. Men der er begyndt at opstå tekniske problemer med blandt andet at få oprettet nye brugere, som ikke umiddelbart kan løses i det eksisterende system. Der mangler også nogle grundlæggende funktioner, som at man kan redigere eller slette sine egne indlæg, som du selv nævner.

I det nuværende forum er der registreret 64.000 brugere. De fleste er ikke aktive, men I er en god gruppe, der er meget aktive, nogle flere der er lidt aktive og rigtig mange der læser med og får stor glæde af forummet. Det får jeg ofte mails om.

Men med så mange brugere kommer vi aldrig til at kunne kontrollere, om man opretter sig med sit rigtige navn eller bruger et opdigtet. Det har vi hellere ikke lyst til.

Men vi vil som sagt opfordre til, at man bruger sit rigtige navn, når man opretter sig i det nye forum.

Mange hilsner
Heidi
Redaktør af Havenyt.dk

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. juni 2022 kl. 22.08

@Heidi

Bliver der en form for "street credit" i det nye system?
Så det er muligt for brugere at validere de forskellige besvarelser på spørgsmål f.eks.

I kunne vælge at bruge NemID ved oprettelse af brugere så ville det også være umuligt at bruge falsk navn. Til gengæld ville I jo så heller ikke kunne puste antallet af brugere op :)

Mit bud er at der er maks 100 aktive brugere, hvis man ved aktiv forstår en bruger med mindst månedlige indlæg.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2022 kl. 9.46

Kære Heidi
Du har ret i at forummet i og for sig fungerer godt på mange områder. Dog må det være tungt at danse med, når der er registreret 64.000 brugere. Mange af disse brugere burde være GÆSTEBRUGERE, som på HAVENYT finder svar på deres spørgsmål uden at være aktive.
Kan databasen mon automatisk melde brugere ud, som ikke har været aktive i en meget lang periode?
Jeg kender ikke serverkapaciteten, men med den alder systemet har, må den ikke være tidssvarende længere.
De mange dubletter i opslagene viser at folk ikke har tålmodighed til at vente på uploadet og misforstår.
Validering med MitId er nok ikke vejen, når det ikke drejer sig om betaling eller anden “secret service” . ….. og ydelsen nok heller ikke til at betale for dette forum.
Held og lykke med arbejdet. Jeg kan godt se omfanget af en fornyelse, når der ikke skal startes fra NUL og spørgsmål skal/ønskes overført.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Nyt svar til emnet »Bier…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bier…

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider