Forum

Havemøbler som er gode til prisen?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Jensen, 2. juli 2022 kl. 13.09

Vi har igennem tiden købt mange billige havemøbler, som har dårlig komfort, blæser væk og har en kort levetid. Jeg savner derfor havemøbler, hvor jeg får kvalitet for pengene.

Jeg har kigget på Skargaarden og Cane-line og det ser virkelig ud til at være flotte og gode havemøbler, men deres priser er meget høje.

Hvilke havemøbel mærker skal man kigge på, hvis man gerne vil have gode havemøbler til prisen?

Mine egne bud er måske FDB Møbler og Skagerak. Kender I andre?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2022 kl. 14.14

Behovet er jo individuelt. Vi har for snart 30 år siden valgt FSC mærkede teaktræsmøbler. Efterhånden har vi to sæt til den store terrasse. Det ene sæt står under terassetaget både sommer og vinter. Og det er så flot som på billederne. Det andet sæt har jeg valgt at lade blive patineret og fremstår sølvgråt, men rent. Jeg har aldrig givet olie til mine havemøbler af teak, selvom det anbefales. Fra vores sejlbåd ved jeg at det gør det mere besværligt at holde rent.

strikinge.blogspot.com/search?q=Havemøbler

På den anden side er det jo moderne med plastik rattan. Det er både billigt og let at flytte rundt med. Dog ville jeg aldrig vælge sort.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2022 kl. 14.28

Jeg glemte at skrive at vi har en elendig bananformet bænk oppe i haven. Den lodrette ryg er modbydelig og sædet for smalt. Den står bare til “pynt” og fuglene skider på den. .
Jeg havde bestilt en anden bananbænk med bedre udformning, så de findes. Jeg beholdt bænken med et stort afslag i prisen. Lad være med at købe en bænk magen til min!
Umuligt at indsætte billede i denne tekst. Prøver senere!

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 2. juli 2022 kl. 17.33

De havemøbler, jeg har, har jeg klunset eller arvet eller købt i en genbrugsbutik.

Dog her jeg en dejlig bænk med ryglæn, som jeg købte for 10 år siden hos COOP. Denne bænk og så et lille rundt bord med glasplade bruger jeg mest. Bordet er klunset og altså gratis.

Til gæstebud har jeg købt en del stole af hvidt plast i en genbrugsbutik. De kostede 12,50 kr. pr. stk. De bliver selvfølgelig grimme med årene, men så køber jeg bare nogle nye ;-)

M.v.h.

Doris Møller

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2022 kl. 19.26

Hej Doris.
Nu var det jo ikke lige det, som spørgeren efterlyser. Han vil have møbler, der ikke flyver væk.
Her er der et billede af min dumme bananbænk.
Ingeborg

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2022 kl. 19.32

Den billigste tid at købe havemøbler er nok ved sæsonens afslutning, hvor sælgeren ikke har plads til at opmagasinere årets overskudsmøbler. Især teak og ædeltræsmøbler, der er samlede fra producenten, kan jo ikke stables sådan som plastikmøbler.
Måske er vinteropbvaringen også et problem for dig? I hvert tilfælde noget du bør have med i dine overvejelser.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 2. juli 2022 kl. 20.04

Mine havemøbler er bestemt gode til prisen. Kvaliteten er helt i top, og de flyver ikke væk!

M.v.h.

Doris Møller

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2022 kl. 20.57

Håber at dette link virker bedre end i mit første svar
strikinge.blogspot.com/search?q=Havemøbler

@Doris. Når manden vil have “kram” vil han næppe på genbrug efter billige plastikstole.
Bevares, jeg har da selv købt to billige stole for 100 kr på genbrug, men de står nu også beskyttet og var nærmest et pludseligt indfald
:-j da vi havde brugt det sidste brænde.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. juli 2022 kl. 14.23

@Jens

Jeg vil efter 31 år med have absolut anbefale havemøbler i plast - i den lidt dyre ende. De vejer ikke meget og er derfor nemme at stille væk til vinteropbevaring, skal ikke vedligeholdes og kan i de fleste tilfælde genbruges, men ikke mindst, så skal man ikke være i tvivl om der nu ryddes regnskov eller ej - de forskellige mærkningsordninger er jo ikke til at stole (undskyld!) på :)

Jeg vil ikke nævne mærker, men der er jo en del seriøse leverandører af plastmøbler til haven.

Nyt svar til emnet »Havemøbler som er gode til prisen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Havemøbler som er gode til prisen?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider