Forum

Anlæg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit Serup Larsen, 13. juli 2005 kl. 14.55

Vi skal have etableret en indkørsel til vores hus på landet. Planen er en alle med f.eks. lindetræer (ca. 5 i hver side). Dette skal så munde ud i en "rundkørsel foran huset. Midt i "rundkørslen påtænker vi nogle hvide bunddækkeroser, men mangler ideer til hvad man kan bruge til at omkranse disse ud mod perlestenene. På højre side (mod vest)ud mod vejen skal der være en bøgehæk. Men hvad kan man plante i de 2 "hjørner" der fremkommer mellem perlesten og hæk. Det skal helst være let at passe, men jeg er ikke klar over hvordan en bøgehæk vil have det med bunddækkeplanter tæt på... Jorden er lerjord. På venstre side af gårdspladsen kommer en rødstens garagebygning, og her regner vi med at perlestenene kommer til at ligge helt ind til bygningen...

Gode ideer modtages med tak!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Møller Jensen, 17. juli 2005 kl. 20.34

Kære Birgit.

Jeg kan lige se jeres allé for mig. Det lyder skønt! Min umiddelbare idé er at sætte flere roser ud mod bøgehækken, når nu i har lerjorden. Det er jo lige noget for dem. Jeg vil foreslå "The Fairy",en gammel favorit, hvis du er til lyserøde roser evt. blandet med Phlox. Ellers "Aicha" som er en cremegul rose, og evt. sætte gul/grønne Hosta imellem.

Ved de hvide roser i midten vil jeg foreslå det klassiske, at plante en lavendelhæk omkring, evt. buskbom som er dejlig nem at holde i en passende højde. Det må jo komme an på din smag. Mvh. Grete

Nyt svar til emnet »Anlæg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Anlæg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider