Forum

Stubhelvede

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Boemaars, 13. juli 2005 kl. 15.07

Hej
Jeg har købt mig et lille hus på landet med ca. 1800 kvadratmeter have. Der står ca. 40–50 stubbe overalt i min plæne og nu mangler jeg så hjælp til at fjerne disse. hvad er billigst og bedst? Jeg er fuldstændig desperat, da det er næsten umuligt at slå græs, plante noget eller på anden måde på en overskuelig have. Håber der er nogen derude med erfaring.

–Gitte

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.Baunsgaard, 14. juli 2005 kl. 13.07

Hejsa Gitte.

Strubfræsning kunne være en mulighed. Metoden går ud på, at fræse den del af stubben, som stå oven for jorden væk.

Hvilket så giver dig muligheden for at efterså med nyt græs, hvis det er dét du ønsker.

En anden metode, som er noget mere barsk, er at leje en randegraver og fjerne ALT og starte forfra.

Forhør om priser, hos den lokale anlægsgartner, på maskinstation eller i lokalavisen, der tilbydes ofte hjælp til disse besværlige opgaver og prisen er ofte noget billigere end de to første steder :-)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Bach, 27. november 2005 kl. 18.46

Jeg har en stubfræser! ring på tlf. 20414342 så snakker vi om det eller mail til bachflemming@hotmail.com

Nyt svar til emnet »Stubhelvede«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stubhelvede

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider