Forum

Forårsstemning i oktober

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 28. oktober 2022 kl. 19.30

Det var skønt vejr i dag, selv om solen her, hvor jeg bor, ikke kom helt frem.

Jeg plantede jordbærplanter ud. De fleste af dem var i blomst, og nogle havde ret store grønne bær. Og det var meget lunt.

Men det er jo totalt forkert. Det ender jo galt med det klima. Og politikerne ævler videre i valgkampen, som om klimaet ikke betyder det store.

Hvad er det bedste at stemme på tirsdag, hvis vi vil gøre noget for klimaet?

M.v.h.

Doris Møller

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. oktober 2022 kl. 18.59

Veganerne :)
Nej, det var dog om muligt et endnu værre scenarie!

Dem der hurtigst muligt vil udfase fossile brændsler er de rigtige at stemme på i min optik. Fossile brændsler er og bliver den primære årsag til drivhuseffekten.

Min personlige indsats ligger på reduceret forbrug i det hele taget, genbrug i stort omfang og nær et stort rundt nul i madspild.

Animalske fødevarer er i højsædet her i huset - men vi er også mere interesseret i ernæring end gennemsnittet ;-)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 29. oktober 2022 kl. 19.33

Jeg har lidt samme fornemmelse, som da jeg så skuespillet ”Glade dage” af Samuel Beckett: Personen Winnie står bogstaveligt talt i lort til livet, men snakker, som om intet usædvanligt er hændt.

Eller oversat til vore dage: politikerne står billedligt talt i vand til livet fra oversvømmelser, mens de snakker om, hvorvidt de skal skrue målsætningen om en reduktion af drivhusgasser op fra 70% til 80% - i 2030 forstås!

Absurd teater!

M.v.h.

Doris Møller

Nyt svar til emnet »Forårsstemning i oktober«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Forårsstemning i oktober

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider