Forum

Rigtig god jul og godt nytår

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. december 2022 kl. 17.56

Hej alle.

Det er ikke den store aktivitet, der er på Havenyt i øjeblikket.
Måske skyldes det juletravlheden eller at man stadig har lidt at gøre i haverne . Selvom der er 16 dage til jul vil jeg alligevel ønske alle en rigtig god jul og nytår og håbe, at vi ser flere skribenter herinde i det nye år, så vi stadig kan dele vores have viden med hinanden.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. december 2022 kl. 20.44

Også en god jul og godt nytår til dig Søren. Ja, her er noget tomt og øde, har været det i et par år.
Jeg selv er ikke særlig aktiv herinde mere, men kan ikke give nogen egentlig grund,- udover omlagt have der ikke kræver meget pasning, min alder og helbred. Bestemt ikke at jeg ved alt, og derfor ikke behøver spørge mig frem.
vi må håbe der sker lidt mere i det nye år.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. december 2022 kl. 9.04

Godt nytår til alle…..
Årets dørkrans blev udelukkende bundet af det min egen have kunne byde på. Heuchera bladene har indtil videre holdt i 14 dage. Det var er eksperiment. Dog spurgte en ikke havekyndig om det var RØDKÅL i min krans :-).
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 4. januar 2023 kl. 14.30

Jeg er ikke religiøs, men jeg tror alligevel efterhånden på, at juletræet er en hedensk skik med et satanistisk islæt.
For mit vedkommende er det blevet et stridspunkt, som efterhånden helt overskygger glæden ved julen.
Jeg er den eneste i familien, der ikke vil have det, men der er kun gammelmor til at pynte det, og det er grundet svimmelhed dødsens farligt for hende at gøre. Men jeg, som har harpiksallergi, er der og må gerne hjælpe med pynt både op og ned, hvis jeg vil...
Det holder ikke. Jeg bliver for sur. Hvis det skal fortsætte, så må der ansættes folk udefra til pyntejobs.
For mig har julen under alle omstændigheder spillet fallit og fred være med den.

Det forhindrer dog ikke et ønske til alle om et godt nytår.! :-)

Jeg har rigeligt at gøre i haven, indtil det bliver forår.
Krigen i Ukraine giver også haven et nyt alvorspræg, der kan føles stressende.
Bliver der f.eks. gjort nok for at få ukrainske flygtninge med ud i køkkenhaverne.?
Opskrift på hurtig stor køkkenhave, som giver masser af føde med næsten ingen pasning søges.! :-)

Nyt svar til emnet »Rigtig god jul og godt nytår«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Rigtig god jul og godt nytår

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider