Forum

Internettet & søgemuligheder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: H.Baunsgaard, 15. juli 2005 kl. 13.40

Internettet byder på mange mulighder for at søge efter specifik informationer om alt mellem himmel og jord. Og en af de mange muligheder, som det giver os brugere er, at havne på Havenyt, når vi søger hjælp til vedligeholdelse og nyanlæg af vores haver.

At Havenyt så også er baseret på den økologiske tankegang er for mig et ekstra plus og her finder jeg mange gode råd og vejledning i stort set alle kategorier.

Men det kan sommetider undre mig, hvor lidt andre brugere "gider" bruge bare et spiltsekundt til at søge efter F.eks. Stabilgrus, barkfils, plastfolie til havedammen, billige solcellelamper, Mm.

For mange af de WWW adresser jeg har lagt ind som svar til andre, har ikke taget ret lang tid af finde ved simpel søgning på nettet.

Jeg er da godt klar over, at man kan løbe sur i alle de relaterede sider der dukker op på skærmen og at det kan være svært at gennemskue, hvilke sites der indeholder lige præsist det man søger efter. Men helt ærligt, hvor svært kan det være?

Det skal ikke opfattet, som om jeg er en utilfreds bruger af Havenyt, men som et forsøg på at fremme den personlige indsats før man skriver et indlæg på Havenyt.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 16. juli 2005 kl. 20.58

Kære H.B.

Det er jo ikke meget værd at du laver en simpel søgning på nettet og lægger dem ind som svar.

Når jeg spørger, er det fordi jeg har samlet mange forskellige informationer om emnet på nettet at jeg er nødt til at høre andres erfaringer. Og jeg forventer at folk anbefaler sider, hvor de fx er blevet behandlet godt af sælger, har fået en rigtig god information om produkterne mv. Det kan da godt være at sælger roser sit bassinfolie til skyerne -især de dyreste produkter, men hvad hjælper det, hvis det går i stykker efter et par vintre? Eller det er meget besværligt at få til at ligge pænt? Eller man sagtens kunne ha ''nøjes'' og dermed sparet en masse penge?

Jeg kunne aldrig drømme om at ''anbefale'' en hjemmeside/netbutik, som jeg ikke har særlig godt kendskab til og jeg forventede heller ikke at andre gjorde det, men nu blev jeg da lidt klogere!

Jeg håber da, at andre er lidt mere seriøse, når de ''anbefaler''.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.Baunsgaard, 18. juli 2005 kl. 16.25

Lad det være sagt med det sammen, at de WWW adresser, som er lagt ind bestemt opfylder kravet om, at være afprøvet enten i egen have eller af nogle af Dk største virksomheder.

Hvorvidt du mener jeg er useriøs eller ej kommer jo ikke rigtig sagen ved. Det eneste der kan bruges til noget, er at jeg trods alt forsøger, at gi ander brugere en hjælpende hånd med på vejen...Om de så ønsker, at gøre brug af dem eller ej er jo helt op til dem selv.

Jeg har nemlig, som du, også lavet lidt
forundersøgelser før jeg Paster disse WWW adresser videre til andre. Nogle skriver jo bla. i hvilket område de bor, hvad det er de mangler hjælp til og hvad problemet består i. Ud fra disse informationer søger jeg efter relavant hjælp via simpel søgning. og sortere de steder fra, som ligger uden for ovennævente problemstillinger.

Så desværre kan jeg ikke lige få øje på det med, at være useriøs.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 18. juli 2005 kl. 16.34

Nu går der forhåbentlig ikke også "agurketid" i vore ellers så fredelige haveblad?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 18. juli 2005 kl. 16.36

Der er også alt for mange indlæg her på siderne hvor spørgerne på under et minut kunne finde svaret på selvsamme hjemmeside!

Et andet problem er når folk midt i en tråd (emne) spørger om noget helt andet end det aktuelle emne. Så skal man ikke regne med svar!

Nyt svar til emnet »Internettet & søgemuligheder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Internettet & søgemuligheder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider