Forum

Forsøg: kvæle skvalderkål med græsafklip

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. maj 2023 kl. 21.41

Jeg har sidste år forsøgt at kvæle skvalderkål der invaderer min ligusterhæk med græsafklip. Ukrudtet kommer fra naboen og det er nytteløst at bede om at luge i hækken. Derfor propper jeg jorden omkring hækkens rødder med græsafklip i tykke lag, helt ind til stammerne. Det lader til at hjælpe en hel del.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. maj 2023 kl. 21.54

Hej Ingeborg.

Det hjælper kortvarigt, men da græs er meget næringsrig vil det med tiden fremme skvalderkålen. Hvis det skal have en funktion, skal du lægge plastik i bunden, som f.eks en billig pressening og så lægge græsset oven på .

Jeg gøre det at jeg først fjerner skvalderkålen og så udlægger jeg en billig pressening fra byggemarked og derefter fylder jeg flis eller græs ovenpå. Presenningen lader jeg ligge i ca 2-3 år...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. maj 2023 kl. 22.19

Hej Søren
Det er da værd at prøve på et mindre stykke. Jeg tror dog at hækken ikke får vand nok.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. maj 2023 kl. 11.33

Hej Ingeborg.

Nogle har erfaring med at bruge pap i stedet for plastik
Men pappet holder kun et år , måske 2 alt efter mængden, men der skal nok mere til hvis man skal have bugt med skvalderkålen.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. maj 2023 kl. 14.01

Pap inde i hæk med dens stammer dur vis ikke.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. maj 2023 kl. 20.10

Det er også derfor at jeg fjerner så meget af skvalderkålen på de vanskelige steder og klipper hakker i plastik/pappet og lægger det så lang ind som det er muligt.

Der vil altid være steder man ikke kan få bugt med skvalderkålen, men giv det et forsøg.

Nyt svar til emnet »Forsøg: kvæle skvalderkål med græsafklip«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Forsøg: kvæle skvalderkål med græsafklip

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider