Forum

Hvilket bær?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette I., 26. september 2023 kl. 11.24

Ved nogen hvilket bær dette er? De er ca 1 cm i diameter og indeholder små kerner

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 26. september 2023 kl. 12.38

Hvordan ser bladene ud på moderplanten?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette I., 26. september 2023 kl. 13.25

Jeg kender slet ikke moderplanten. Har fået bærrene i den tro at det var surkirsebær. Men så det var noget helt andet da jeg ville udstenede (de frosne bær)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. september 2023 kl. 15.18

Hej Anette.

Hvordan smager bærrene, søde, sure eller bitre?. Jeg mener at Prunus familiens frugter alle indeholder en sten og ikke som her flere små .

Mit gæt ville være at det er tranebær...

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Iversen, 3. oktober 2023 kl. 20.20

Hej Anette.
Jeg ville aldrig turde bruge bær jeg ikke var 100% sikre på hvad var.
Der findes nogle meget giftige bær i naturen, og det er umuligt at se hvad det er du har fået.
Giveren må kunne fortælle dig hvad de har givet dig, og er de ikke selv helt sikre, skal du under ingen omstændigheder bruge dem.
Hilsen Grethe

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 4. oktober 2023 kl. 10.28

Helt sikkert ikke fuglekirsebær. Det er meget svært når vi hverken ved om det er fra træ eller busk, hvordan bladene ser ud eller hvordan "blomsten" på bærret ser ud.
Et skud i tågen kunne være druehyld, som er giftig. De er dog mindre end du beskriver.
Under alle omstændigheder vil jeg stærkt fraråde at du spiser dem.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 19. oktober 2023 kl. 11.03

Det er mærkelig at når man stiller et spørgsmål herinde i forum, at man så ikke gider reagere på de svar, der kommer efterfølgende

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 19. oktober 2023 kl. 23.08

Det har du ret i Søren, det er altså heller ikke særlig befordrende for min lyst, til at svare nogen, jeg ikke "kender" herinde i forvejen og da ihvertfald ikke, hvis det kræver alt for meget tankevirksomhed eller tjek i bøger hos mig.

Nyt svar til emnet »Hvilket bær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilket bær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider