Forum

Haveaktiviteter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 29. januar 2024 kl. 17.05

Bli'r det da for pokker ikke snart forår ?
Man kan jo blive helt misundelig på den satans muldvarp, for den graver lystigt også selv om det er sk . . koldt.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 30. januar 2024 kl. 16.14

Jeg har da sået ærter (Meteor og Prins Albert) i drivhuset (frostfrit) og til forspiring inde for 3 uger siden.
De forspirede blev sat ud i drivhuset for to dage siden uden klimatilpasning, fordi den første nåede 40 cm i højden. Ærterne kan bedre lide drivhusklimaet, end soveværelsesvinduet.
Nu skal jeg lige sikre mig ordentlig fast rodklump, inden jeg planter dem ud i bunden af drivhuset ved siden af de såede, som er ved at røre på sig.
Foråret er over os.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. februar 2024 kl. 16.11

Jeg skal i gang med at så paprika, de skal passes på samme måde som chili. ( Som jeg ikke er så vild med).

Og ellers sker der ikke så meget.

Så snart af forårssolen titter frem , kombineret med lidt mere varme, skal jeg i gang med at lave en orme fabrik , som er 6 plastik kasse stablet oven på hinanden og med huller i så ormene kan gå fra kasse til kasse. Ormene skal evt bruges til hønsefoder.
Foderet til ormene producerer vi masser af her i huset.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. februar 2024 kl. 19.31

Jeg har en ide omat det vil være nemtat kradse fuger mellen fliser op når der er en smule frost, så indholdet af fugerne kan kradses op i stænger. Nogen med erfaring? Vi har større fliser, 30x 30.
Regnen har givet en masse "diverse" i fugerne.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. februar 2024 kl. 19.32

Hader at vi mangler mulighed for at rette. Sorry
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Haveaktiviteter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Haveaktiviteter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider