Forum

Gødningsspreder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Poulsen, 1. april 2024 kl. 18.42

Hej

Jeg har efterhånden haft flere gødningsspredere, der kun har holdt et par sæsoner. Har i nogen gode erfaringer. Det skal være en på hjul, der spreder, da vi har en rimelig stor græsplæne.

Der frem til at hører om jeres erfaringer.

mvh Peter

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. april 2024 kl. 20.54

Hej Peter.

Jeg har en i plastik, som er købt i det lokale byggemarked , og som jeg har haft glæde af i flere år. Den bruger jeg som regel til at sprede salt, græsfrø og gødning ( i pilleform) med, men jeg vasker den af efter brug, da salt er hård ved de metalliske dele på den. Så du burde kunne have den i mange år.

Jeg ved godt at de findes i forskellige prisklasser og at de dyre proff holder til mere, men jeg klare mig med den billige.

Prøv evt at google dem. Der findes forskellige forhandlere på nettet....

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Poulsen, 2. april 2024 kl. 18.10

Hej Søren

Tak for dit svar. Der er så mange at vælge imellem og i meget forskellige prislejer. Den jeg købt sidst var fra Gardena model XL, som fint opfyldte mine behov, men har kun holdt lidt over 2 år.

Har du et konkret modelnavn på den du har?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. april 2024 kl. 21.10

Hej Peter .

Nu er det nogle år siden at jeg købte min, men der findes en på marked, der hedder Garden og som minder om den. Det købte jeg i et byggemarked.

Desværre må vi ikke ligge links ud på Havenyt, da det strider imod reglerne, men hvis du googler Garden kan du nemt finde den.
Der findes også nogle andre modeller, der ligner den og som er lidt dyre. Bl.a har Texas lavet en, der ligner den meget , men denne er lidt dyrere.

Men som sagt har jeg været rigtig glad for min. Jeg bruger den få gange om året, men jo mere man bruger den jo mere slidt bliver den .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. april 2024 kl. 21.22

Ps.

Hvis du googler Garden får du to modeller, men den jeg henviser til hedder en centrifugal spreder og den kan sprede salt eller gødningen ud i en radius af ca 5 meter og ikke dem med små hjul, som udlægger gødningen...de er efter min mening ikke meget værd. Så hvis du har investeret i sidstnævnte kan jeg godt forstå at det har givet dig problemer.

Nyt svar til emnet »Gødningsspreder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Gødningsspreder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider