Forum

Græs på fortov?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. april 2025 kl. 10.33

Vi er efterhånden de eneste, der lægger kræfter i at holde vores “nøgne” fortov rent. Der er en blanding af sand/jord på fortovet. Naboerne har enten nedtrådt ral eller langt græs på fortovet. Til genbosiden, som er en baghave er der mest ukrudt op til vejen.
Jeg starter med at kultivere fortovet, lader det tørre, hvorefter jeg river græs og ukrudt fra. Det giver et nysseligt fortov, som dog ikke er nysseligt i mere end 14 dage, idet det åbenbart er indbydende for hunde og katte.
Jeg burde slet ikke rive fortovet, men lade det blive ved kultiveringen. Så er der ingen der gider bruge fortovet.
Nå, langt læsestof. Hvis du ikke er hoppet af, er spørgsmålet: skal jeg så græs på fortovet? Prydhavens plæne klippes med robot, så her på fortovet ville vi skulle klippe med akkuklipper.
Hvem gider have en mening?
Det ville være nemmest at vedligeholde med riven……hvis man kunne stole på vejret uden lange perioder med regn, hvor der ikke kan rives.
God påske
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 19. april 2025 kl. 17.35

En by med græsfortov.?
Det har jeg ikke hørt om før.
Det passer jo godt, hvis flere får havetraktor, så kan naboerne slå fortorv på vejen, når de besøger hinanden.

Hvis der ikke er fare for, at sandet blæser væk, så ville jeg nok lade det være og se, hvad der kommer af sig selv.
Men det kan du ikke finde dig i, vel.?
Enten skal der være pænt jævnt græs i god vækst, eller også skal der være luget sterilt, ikke sandt.? ;-)

Nyt svar til emnet »Græs på fortov?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Græs på fortov?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider