Forum

Robot investering og glæder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. maj 2025 kl. 10.23

Robotten er vores bedste investering.
Vi kunne godt klare at klippe græsplænen, samle græs op fordele det rundt om i haven.
Det ustadige vejr var dog ofte grund til at græsset blev for langt, fik frø som spredtes i bedene.
Der var også nok andet at bruge kræfterne på.
Vi valgte en af de dyrere modeller, fik den installeret med ned gravede kabler af forhandleren. Det tog en lille times
Tid og så kørte robotten.
De første 14 dage klippede den i henhold til kablerne og generede et kort over plænen.
Jeg styrer robotten via en app, men det samme kan gøres manuelt. Når den først kører, passer den sig selv.
Jeg lader den køre 8 timer hver dag. Heraf går den til opladning i 4 timer.
Det genererede kort ses på billedet. Jeg kan inddele kortet i forskellige ønskede klippezoner, vælge at holde den udenfor nysået græs og nedfaldne æbler. Indstille klippehøjden osv.
Vores plæne er ingen firkant, men robotten kommer over det hele, også i den lange smalle græsstrimmel , hvor den kan indstilles til zigzag kørsel.
Bioklip, ingen benzin, ingen larm . Herligt

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. maj 2025 kl. 10.26

Ps.
Selve græsplænen er det saftigt grønne kringlede område. De “kasser” der er indtegnet ovenpå er de zoner jeg har inddelt plænen i. NORD,SYD,ØST, VEST og LADESTATION.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 9. maj 2025 kl. 20.30

Er det ikke lidt for tyndt at skrive om en investering, at det er den bedste, uden at nævne et eneste beløb.?
Måske er den bare så god, at det er ligegyldigt, hvad den koster.? ;-)

Hvor ny er den.?
Hvad er mon den forventede levetid.?
Når den skal klippe 4 timer pr. døgn, så må der også være en del slid og vedligehold.?
Hvor meget strøm bruger den.?

Og hvad er de orange og blå linjer og de gule krydser på billedet for noget.? :-)

Nyt svar til emnet »Robot investering og glæder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Robot investering og glæder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider