Forum

Kantklipper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 27. maj 2025 kl. 14.53

Nu har jeg efterhånden haft flere kantklippere, men jeg synes ikke, at de er særlig holdbare. Jeg følger brugsanvisningen og synes ikke, at jeg misbruger dem, men de holder dårligt og får tit problemer. Nogle stopper bare med at virke, på andre er det næsten umuligt at få snoren ud. Er der nogen af jer, der har gode erfaringer med en kantklipper, der holder. Jeg vil gerne betale lidt ekstra, hellere det end at jeg igen står med en maskine der ikke virker.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 27. maj 2025 kl. 15.41

Hej Mette.

Ofte får man hvad man betaler for eller sagt på en anden måde lad være med at købe alt for billigt. Det gælder både have og håndværktøj. Men det kan være lidt af en jungle at finde godt værktøj. Jeg selv har gode erfaringer fra min læretid, men har også købt billigt have værktøj, der trods prisen fungerede. Omvendt har jeg også købt noget dyr bras.

Nu efterlyser du en god buskrydder. Her vil jeg spørge dig om hvor stor en have du har. Om du kan nøjes med en på batteri eller den skal være på benzin. Jeg har begge dele, men bruger meget sjældent den benzindrevet.. Jeg har en på genopladelige batterier og som jeg kan bruge sammen med en boremaskine og mrk hedder Makita, den dækker mit behov. Min have er på ca 900 kvm, men jeg har mange kanter i haven hvor græsset kan vokse og blive højt .
Jeg har også fået de billige med ledninger foræret, men de er efter min mening ikke kraftige nok og mange skildrer sig hurtigt af med dem igen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 27. maj 2025 kl. 21.26

Hej Søren. Jeg har haft Bosch og Black & Decker i forskellige prisklasser. Jeg har ikke prøvet Makita, men har godt set dem. Jeg foretrækker kantklippere med batteri. Makita må komme an på en prøve

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 27. maj 2025 kl. 21.39

Hej Mette.

Det er denne her jeg har. Den er rimelig kraftig og behagelig at gå med. Den er kraftig nok til det meste græs .
Der er meget stor forskel på prisen i de forskellige byggemarkeder og på nettet .

Nyt svar til emnet »Kantklipper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kantklipper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider