Forum

HÆK

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Christensen, 10. juni 2025 kl. 13.02

Havenyt skriver: "Naboer må hverken beskærer et træ på din grund eller grene fra dit træ som rager ind over deres grund.
DU KANSIKKERT GOOGLE FOR AT FINDE LOVGIVNING, BEMÆRKNINGER m.v."
Jeg ville gerne vide helt konkret om, hvor i "loven" det ovenfor nævnte er anført.
PÅ FORHÅND TAK FOR SVAR :-)
mvh
Ingse Christensen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. juni 2025 kl. 19.02

Prøv at google HEGNSLOVEN eller søg emnet i Bolius. Eller
naboret.com/
Jeg tror nu nok at man må beskære nabotræets grene der rager ind over skellet til din grund.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. juni 2025 kl. 19.08

Dansk lovgivning indeholder ingen regler om træers højde. Derfor kan din nabo fuldt ud lovligt have et 10, 20 eller 30 meter højt træ, som står cirka halvandet meter fra skellet ind til dig. Har din nabo derimod en række træer, der står med kort afstand og tæt på skellet, kan der være tale om et såkaldt eget hegn.

Vores nabo har en række hasseltræer som står mindre end 1,5 meter fra skellet og må betragtes som hegn der skal klippes ned til 1,80 m.
Ingeborg
Ps. Træerne bliver klippet ned ca. hvert 3. År. Hvis de ikke blev klippet ned ville de rage ind over vores tag .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 10. juni 2025 kl. 21.34

Hej Inge og Ingeborg.

Ingeborg har tidligere lagt et links til hegnsloven herind.
Jeg har derfor gemt det, men ikke nærstuderet den.

www.bsvs.dk/pdf/hegnsloven.pdf

Håber at du kan finde svar her .

Nyt svar til emnet »HÆK«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > HÆK

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider