Skrevet af: Lene Skelmose, i går kl. 16.49
Kan man bruge en boremaskinepumpe til at starte flowet fra en vandtank ( 1000 l )? Købte for et par år siden en ret dyr dykpumpe som kun holdt to år. Den blev ustabil og ville nogle gange starte og nogle gange ikke. Jeg har ikke lyst til at ofre så mange penge igen. I virkeligheden kan jeg nøjes med noget der kan starte flowet fra vandbeolderen over i en balje. Jeg kan godt starte det ved at suge det i gang, men det er næppe særlig hygiejnisk. Har også overvejet nogle at de billigere dykpumper der evt kan trække et vandingsanlæg. Har nogle af jer erfaringer med dem?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, i går kl. 20.02
Jeg har samme tanker om en dykpumpe når jeg skal have vandet fra en stor regntønde over i mine kompostbunker. Jeg har hidtil tappet vandet over i spande, er gået de 3 m og har hældt vandet over komposten. Det er for tungt arbejde og aftapningsstedet i bunden af tønden ligger ca 1 m under kompostkassernes niveau. Nu har jeg taget en plastiktagrende og øser vandet ned i tagrenden og over til komposten fra regnvandstønden. Lidt Storm
P agtigt, men meget nemmere.
Kan du bruge sådan en ide? Jeg kender ikke noget til palletankes ind- og udløb. :-)
Ingeborg
og øser vandet
Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 21.44
Hej Lene.
Kan det være pga at du har kørt med din dykpumpe uden vand, at den gik i stykker for dig.? Jeg ved at mange med højtryksrenser har brændt dem sammen ved at starte dem uden først at tilslutte vand og det overlever de ikke . Motoren blev hurtigt meget varm og så sker uheldet.
Skrevet af: Lene Skelmose, i dag kl. 9.38
Ingeborg.
Tanken er en lukket "industritank". Der kan åbnes helt nede ved jorden og der er i hul i toppen hvor pumpen kan sænkes ned - så svært at få vandet ud uden pumpe eller en slange hvor man starter flowet ved at suge vandet igennem.. Den kan åbnes helt nede ved jorden så den kan tømmes, men der er ikke plads til opsamling. Dur jo ikke rigtigt. Har også en mindre regntønde hvor hanen sidder 1/3 oppe på tønden. Det er virkelig åndsvagt. Den kan jo ikke tømmes!!!!
Søren.
Jeg kan ikke udelukke at jeg har tændt den uden den var i vand, men kan ikke huske det. Det at den virkede nogle gange synes jeg mest ligner en løs forbindelse. Jeg orker ikke bøvle med reparation eller lignende. Skal have fundet en anden løsning.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, i dag kl. 11.14
Hej Lene
Så lige en effektiv pumpe som du efterlyser. Prøv at finde den ved at google….. åh nej, vi må jo ikke skrive navne, men navnet ender med bi og navnet Ry indgår. Så mangler der kun et enkelt bogstav.
Jeg kan ikke skrive en privat mail til dig.
Ingeborg.
Bogstavet er det 3. Sidste i mit navn :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.