Forum

Mobning af vild med vilje.?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., i går kl. 10.23

Er jeg den eneste, der oplever, at man bliver set ned på, hvis man har gjort omgivelserne vilde med vilje.?

Jeg husker for ca. 10 år siden, at min mor en nat havde brug for vagtlægen, og det var på et tidspunkt, hvor jeg havde ladet gårdspladsen stå i fuld flor. Det brugte den ellers meget dygtige læge som et argument for, at hun måske også snart så småt skulle indstille sig på at flytte på plejehjem, fordi gården voksede hende over hovedet.
For nylig blev hun faktisk manipuleret på plejehjem, og jeg vil ikke påstå, at haven var årsagen. Men havde jeg brugt ½ time et par gange om året på at sprøjte gift på gårdspladsen og fået lagt et lag perlegrus, og havde jeg malet huset flot hvidt med epoxy, og havde jeg sat nye gårdlamper op i stedet for at bruge de gamle helt op, så var hun måske alligevel blevet behandlet med lidt større respekt.?

Jeg har også oplevet flere, der kigger på min frugtlund og synes, at det er en skam med alt det spild, og tyvene føler måske, at de nærmest bare gør mig en tjeneste ved at hjælpe med at fjerne frugter.
Havde jeg i stedet fældet alle træer og købt en benzinslugende havetraktor til 30.000 kr og omdannet min frugtlund til en fin græsplæne, så ville de nærmere bukke i respekt over det flotte arbejde, og ord som "spild" og "skam" ville aldrig poppe op i deres hoveder, og jeg ville slippe for frugttyve.
Er det f.eks. sådan, det går til, at vi har så stort et klima- og miljøaftryk, og så få frugttræer i Danmark.?

Nyt svar til emnet »Mobning af vild med vilje.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Mobning af vild med vilje.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider