Skrevet af: Steffen Jensen, 1. november 2025 kl. 19.40
Hej alle
Er der nogen som har Sort Valnød i haven som giver nødder, eller ved hvor der står et træ??
Jeg leder efter nødder af Sort valnød som jeg skal bruge til at så. De skal plantes ud i en mindre skovrejsning.
Tak for jeres hjælp :-)
Mvh. Steffen

Skrevet af: Søren Duun, 2. november 2025 kl. 8.57
Hej Steffen.
Jeg kan se at der er rigtig mange, som sælger træer af dem til udplantning. Jeg fandt at Implecta også sælger "frø" af dem. Jeg vil nok foreslår dig at kontakte Lars Westergaard, "Westergaards planteskole på Fyn, da han via sin hjemmeside oplyser at han har flere sorter af netop sort valnød i sit sortiment.
Men om han så vil sælge dig nogle frø til videresalg ved jeg så ikke.
Men en anden mulighed var at kontakte Boi Jensen, planteskole, De gamle sorter og hører ham om han kan hjælpe dig. Ellers skal du nok bestræbe dig på at skulle købe et træ og så høste efter nogle år din egne nødder.
Jeg fandt i øvrigt et lille valnødde træ i haven, som jeg så for år tilbage fik plantet ud og i år har jeg så det de 2 første valnødder på det. Det er derfor en langsommelig proces at dyrke valnødder på, man skal regne med at fra de er sået og kommer til at give nødder går der ca 10 år. Det har jeg læst et sted og det er også min erfaring. Så ved jeg ikke om Sort valnød er endnu vanskeligere, men det må tiden vise.
Held og lykke med jagten og dyrkningen
Nyt svar til emnet »Nogen som har Sort Valnød
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.