Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 13.39
For ca 8 dage siden meddelte Søris økologiske frilandsgartneri at det måtte dreje nøglen om. At det var gået konkurs.
Nu vil jeg ikke lige trætte jer med hvorfor st jeg mener at det ikke kunne overleve mere. Kun at det er min opfattelse at ejeren selv bar en stor del af skylden.
Men at det så sker er selvfølgelig meget uheldigt og et skridt i den forkerte retning. Men det er jo heller ikke nogen hemmelighed at vi har fødevarer krise i Danmark, at disse varer bliver valg fra.
Ejeren af søris har i offentligheden udtalt at han mener at den nuværende regering heller vil give skattelettelser på henholdvis kaffe og chokolade, men ikke på de sunde fødevarer. Her er jeg ikke enig. Sagen er den at det er minimal, hvad den enkelte forbruger får ud af dette og en virksomhed som Søris ville ikke kunne stå distancen selvom økologiske varer fik lavere moms på deres varer. Dette lovforslag træder i øvrigt i kraft i 2026 .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.