Forum

Erfaringer med Prima Færdig Hæk søges

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeppe, 8. september 2005 kl. 13.12

Jeg er nybagt haveejer og vil i min forhave lave en levende afskærmning mod en ret trafikeret vej.

Jeg overvejer at købe mig til en "færdig" ligusterhæk (Prima Færdig Hæk) på 1,8.(http://www.prima-plant.dk/private/indexpriv.htm).

Selvom hækken ikke skal være særlig lang (4–5 meter), synes jeg alligevel løsningen er lidt kostbar. Men trafikken er voldsom og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at vente på at små planter vokser op.

Før jeg begynder at investere, ville jeg derfor blive glad, hvis nogle kunne have lyst til at fortælle om deres erfaringer med etableringen af sådan en hæk. Hvor hurtigt blev hækken tæt? – var der planter som gik til? Findes der andre firmaer end Prima, som forhandler tilsvarende produkter? eventuelt andre forhold som I mener jeg bør overveje.

På forhånd tak.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2005 kl. 12.07

Hej Jeppe
Du skal slet ikke købe "færdig hæk" – det er alt for dyr.

I stedet finder du kontakt til en producent, der har rester stående af ældre hækplanter og så får du dem til en brøkdel af prisen for færdig hæk, som normalt forhandles med klump.

Prøv mailadressen: anne.marie@loenbaek.dk hun har planteskole med rimelige priser

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 6. april 2008 kl. 9.49

Hej Jeppe.

Jeg har været i en ligende situation, hvor vi byggede et nyt hus. Desværre vedtog kommunen en ny for os ukendt ukendt lokalplan 1 år senere, hvilket gjorde at vores lille villavej blev udvidet et en stamvej for at gøre plads til nye byggerier længere ned ad vejen...trist.

Jeg forsøgte mig med diverse hække for at dæmme op for støjen, og ikke mindst synet af alle de biler som kom kørende med rasende fart...intet hjalp.

Vi solgte huset, og fandt istedet et andet etableret hus...vi har aldrig fortrudt og er blevet mere end bare rigtig glade for vores "nye" hus.

I vores nye hus plantede vi en færdig hæk ind til naboen, da den hæk som stod kun blev 1 M høj, Vi plantede en stedsegrøn liguster med utroligt resultat...den var tæt fra starten, og med lidt gødning er den nu 2,20 m efter 2½ år. (150 cm da vi købte)...en rigtig flot hæk som kostede os det halve af prisen for et plankeværk.

Hvis du vil dæmme op for trafikstøj, så er en støjvold eller isoleret plankeværk det eneste du kan gøre...i kan nu også vælge at gøre som os.

Held & lykke.

Nyt svar til emnet »Erfaringer med Prima Færdig Hæk søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Erfaringer med Prima Færdig Hæk søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider