Forum

Beskæring af Hortensia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise, 22. oktober 2005 kl. 15.42

Hejsa

Min bedre ½del og jeg købte hus for 1½ år siden. Langs vores indkørelse har vi 3 store Hortensiaer. Dem beskar min kære mor sidste efterår HELT ned, og i år har der ikke været en eneste blomst på :o(Hortensiaerne er kun vokset og vokset. Så hvad kan jeg gøre for at der kommer blomster på dem igen til næste sommer? Vil gerne snart beskærer dem da de fylder rigtig meget udover indkørselen.

MVH

Louise

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 22. oktober 2005 kl. 17.41

Hej Louise
De fleste Hortensia blomstrer på 2-års grene, så når din mor har været så behjælpelig at skære dem i bund, har hun også skåret alle grene af med blomsteranlæggene. Du må lige lære hende, at hortensia beskæres umiddelbart efter blomstring og så kun de gamle grene, for ellers får du kun en grøn plante året efter.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 26. oktober 2005 kl. 7.49

Jeg er sikker på, at man skal bemærke sig
"de fleste Hortensia".

I hvert fald kender jeg flere eksempler på Hortensia-planter i krukker og på friland, som blomstrer særdeles flot år efter år, selv om de skæres godt og grundigt ned.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Beskæring af Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider