Forum

Har I lukket jeres høns inde?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 31. oktober 2005 kl. 23.56

Uh, det er så slemt at se mine 6 høns og 2 kokke, de er så triste, de plejer at fare rundt i skoven, forhåbentlig efter dræbersnegle-æg, hele dagen. Nu har jeg lukket dem inde og beordret min mand til at overdække den lille hønsegård med plader, slå en 1 hane + 1 høne ihjel, så der bliver bedre plads. Er det virkelig nødvendigt?

Carina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Johansen, 1. november 2005 kl. 21.24

Det kommer jo noget an på hvor I bor:

"Fødevarestyrelsen har udpeget de om­råder i Danmark, hvor fjerkræ er i sær­lig risiko for at blive smittet med fuglesyge og derfor ikke må gå frit.

Risikoen gælder alle områder fra kyst­linjen og 10 km ind i landet, og desud­en i områder i 10 km rundt om større søer, vådområder og fuglereservater. Desuden alle større og mindre øer..."

Fra tv2.dk

Vi bor midt i landet så vores går stadig frit.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 3. november 2005 kl. 19.20

Hejsa.

Det er nok vigtigt at understrege at det Christian skriver kun er obligatorisk for erhvers-avlere. For private frekræholdere er det stadigvæk valgfrit om man vil holde sit fjerkræ under tag.

MVH
Karin

Nyt svar til emnet »Har I lukket jeres høns inde?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Har I lukket jeres høns inde?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider