Forum

Stenbed – en alternativ løsning

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Hansen, 17. december 2005 kl. 16.34

Har længe søgt efter matrialer til at bygge en moderne stensætning efter min egen ide og har endelig fundet stedet der har sagerne -

www.woco-aps.dk

– helt vedligeholdelsesfrit det er kun fantasien der sætter grænser.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 27. december 2005 kl. 17.27

Hej Henrik Hansen

"Moderne stensætning"?

Jeg synes, det er et misfoster. Kombinationen af stål og natursten i diverse "fantasifulde" opstablinger er, i mine øjne, et uskønt og kunstigt mix, et fremmed-legeme i haven! Det er en modedille, som har grebet folk, der skal være med på ideen om natursten i haven, men som ikke orker arbejdet med at få
stenene integreret i det samfund, haven er.

Jeg har en lidenskab for sten, har slæbt sten til min
have igennem 20 år, men ikke en eneste sten har fået lov til at være sig selv nok. Hvis ikke det er samspillet, hvor sten, vand og planter, forskønner hinanden, der er målet for vores stræben, men spørgsmålet om, hvem der kan skabe de smarteste fantasifostre eller opføre de nemmeste stensætninger, bliver det hurtigt trivielt at se på.

Venlig hilsen
Knud

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betina, 24. februar 2008 kl. 16.11

Så for da lige søren.!

Det er vel en smag sag hvad man ønsker sig i sin have. Det er da øjnene der ser, der skal vurderer det. Jeg er feks SLET ikke til farmor haver, det gør mig da ikke mindre havebegavet!

Fatter slet ikke man kan hidse sig sådan op over andres gøren og laden, når det ikke vedkommer een. :-)

Tjah, vel bare en lille søndags en her fra mig, der sad og lurede lidt efter nye interessante ideer til min, iøvrigt ret inspirerende minimalistiske have med fremragende fremmedlegemer! :-)

Betina

Nyt svar til emnet »Stenbed – en alternativ løsning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stenbed – en alternativ løsning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider