Forum

Brændeovnsaske

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carin T Christensen, 23. februar 2006 kl. 17.31

Hvor meget aske kan man tillade sig at smide ud i haven. Vi har en brændeovn hvor vi fyrer med brænde og briketter og der blliverjo en del aske som skal smides ud, men hvor meget kan jorden tåle? Og hvad gør man ellers?

Carin

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. februar 2006 kl. 18.08

Jeg ønsker mig en aflægger af planten Aloe Vera Barbadensis. Har du netop lige DEN og kan undvære et skud, så ring 25793077 som godt nok ikke altid er tændt, mest når jeg er ude og fiske. Evt bytte med en som ligner Barbadensis meget (?) og der heler sår (og mere?). Min ligner Barbadensis meget og vrimler med nye skud – hvis du alligevel mangler. håp

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 23. februar 2006 kl. 18.10

Hvis i har en køkkenhave så er det godt at bruge
så nok ikke mere en ca 200 g pr 1m2
i køkkenhave og have ikke mere en 100 g på 1m2

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. februar 2006 kl. 18.19

Undskyld Karma den skulle anbringes andet sted. Jeg forsøger nok igen – hvis jeg ellers kan finde ud af det/ind til systemet. håp

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 24. februar 2006 kl. 10.49

Trykfejl forekommer, men denne fra Håp har sin charme. Karna har karma. God karma!

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ellen Ahrensback Roesgaard, 6. marts 2006 kl. 23.16

Ang. aske fra brændeovnen:
Vil man bruge brændeovnsaske i sin køkkenhave, skal man være helt sikker på at den er ren. Dvs. ubehandlet træ og intet andet. Briketter kan være tilsat bindemidler ol.

Træaske er fortrinligt til at hæve jordens surhedsgrad, men brug kun ganske lidt i køkkenhaven, da pH ellers kan blive for højt. Lav evt. en pH-test. Har man mos i græsplænen kan man til gengæld strø asken med rund hånd. Græsset kan tåle meget, men mos trives kun ved lave pH værdier.

Med venlig hilsen
Ellen Ahrensback Roesgaard

Nyt svar til emnet »Brændeovnsaske«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Brændeovnsaske

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider