Forum

»Stedsegrøn« hæk til sommerhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nina Rügge, 31. marts 2006 kl. 20.15

Kan nogen anbefale en god type busk eller træ til en naturgrund, som ligger lige ned til vandet? Grunden støder op til en offentlig sti, og der er lidt for åbent ud til den. Især om vinteren. Der er birketræer og nogle fyrretræer nu. Jeg kunne godt tænke mig noget andet end den lidt for pæne liguster. Noget, som blomstrer og måske får bær eller frugter. Tænkte på blodbøg, men den vokser vist langsomt, og på jordbærtræ! Der er godt med sol og vind. Jorden er strandeng/havejord.

På forhånd tak! VH Nina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 31. marts 2006 kl. 22.53

Hej Nina
Har du overvejet en klippet hæk af sitkagran – den kan tåle det hele – både jordbunden, saltet, vinden og det måske lidt barske klima. Desuden kan den klippes efter behov og klarer det fint. De fleste andre planter er for sarte til dine ønsker, tror jeg, men der findes også en dværgfyr – "pumilio", men jeg tør ikke love at den kan tåle saltet – iøvrigt er du nok heller ikke tilfreds med at der går op til 10 år, før den er meterhøj.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Rügge, 1. april 2006 kl. 23.18

Hej, Boi

Tak for tippet! Det vil jeg undersøge. Kender ikke sådan en Sitkagran, og jo, selvom dværgfyr er flot, så er det sandt – tålmodigheden rækker nok ikke til dekader!

Nyt svar til emnet »»Stedsegrøn« hæk til sommerhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > »Stedsegrøn« hæk til sommerhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider