Forum

Komposten er forrådnet. Hvad gør man med indholdet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne Christensen, 14. april 2006 kl. 9.59

Vi har en lukket kompostbeholder, som jeg begyndte at kompostere i i efteråret. Der blev ikke tilsat kompostorm. (Stor fejl).

I stedet for at blive til kompost er det hele sunket sammen til en ildelugtende gang slam pga mangel på ilt i omsætningsprocessen.

Jeg har sat mig ind i, hvordan jeg burde have gjort!

Men hvad gør jeg med det klamme indhold i beholderen? Skal jeg tilsætte godt med plantemateriale og tørre staudetoppe og en spand orme fra naboens beholder? Eller skal jeg tømme beholderen for slam? I givet fald – hvad skal jeg så gøre med indholdet? Jeg har en stor tør bunke, jeg kan begrave det under, men den ligger lige op af naboens terrasse og udestue, og indholdet lugter altså ret slemt.

Kan det reddes med tørt materiale og orm? Kan de gøre det godt igen?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 14. april 2006 kl. 21.46

Kære Marianne- du beskriver jo selv hvordan dig og vi alle skal forholde os med dit tilfælde. Bland det. håp

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Christensen, 15. april 2006 kl. 12.17

Bland det i beholderen og så bliver det til kompost – eller bland det i bunken ved naboens udestue og start forfra i beholderen?

Nyt svar til emnet »Komposten er forrådnet. Hvad gør man med indholdet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Komposten er forrådnet. Hvad gør man med indholdet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider