Forum

Mos og lav på fliser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik, 27. april 2006 kl. 10.02

Hej

Efter 13 år er vores herregårdsfliser (7*14*21) blevet kedeligeat se på med mos og lav m.v...'

Er der mon nogle gode råd til hvad man kan gøre for at få fliserne flotte igen?

Se evt. her: www.mypix.se/iframepic_evykort.asp?aid=JMOMEPRQE0&id=JMMOFOFPPMJPR8&fotoComment=&albumid=63109#

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 28. april 2006 kl. 23.01

Hej Erik

Vores er kun 8 år gamle og de ser også sådan ud i år, det må være det hårde vintervejr skyld. Sidste år var mine beskidte men ikke med lav og dem fik jeg rene med at strø et godt lag sand ud over og feje det godt igennem, efter den omgang blev de som nye, så det vil jeg prøve igen i år, men jeg ved ikke om lavet forsvinder, så jeg holder lige øje med dette indlæg og ser om der er nogle der har et rigtig godt råd.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Gardenhoff., 16. maj 2006 kl. 16.28

Hej Erik Holstein.Ang dine fliser med mos og lav!Ja det havde jeg også,men køb en god portion edike,kom 10 liter i en almindelig vandkande,og fordel det på ca. 25 kvadratmeter,så er især mosset væk,og efter et par gange også nævnte lav.Hilsen Preben i Esbjerg.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 16. maj 2006 kl. 18.03

Hej Helle
Det var her, at man ønskede sig, at der ikke kom flere gode forslag end dit – det er bare super!

Vh Knud

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 16. maj 2006 kl. 19.00

Hej Knud

Tak for de rosende ord.

Helle – www.helleshave.dk

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik, 16. maj 2006 kl. 21.15

Hej tak for rådene – de skal prøves :-)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 16. maj 2006 kl. 21.37

Hej.

jeg vover alligevel at suplere rådene.

Det er om efteråret og vinteren, hvor dagene er korte og luftfugtigheden er høj, at mos og alger rigtig trives. Et godt gammelt råd er at dække flisene med et lag sand/grus om efteråret, når man stort set er færdig med at bruge terrassen. Lade det ligge vinteren over, og fjerne det igen,når terrassen skal bruges igen.

Det kræver lidt arbejde, men er meget effektivt
Mvh. Hans

Nyt svar til emnet »Mos og lav på fliser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Mos og lav på fliser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider