Forum

Rhodedendron

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Rasmussen, 15. maj 2006 kl. 11.34

Hej med jer.

Vi skal til at anlægge en ny fælleshave og har derfor to middelstore rhodedendronbuske (art kendes desværre ikke) billigt til salg. Er der nogen der ved hvor man kan sælge dem eller der der måske nogen som skulle være interesseret?

På forhånd tak for hjælpen.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Terkelsen, 20. maj 2006 kl. 3.50

Hej Line Rasmussen, jeg er i geng med at anlægge et rhodendronbed og er derfor interesseret i at købe dine. Kan du oplyse farverne? Hvor i landet bor du og hvilken pris forlanger du? Min e-mail er bt@ready.dk evt. send SMS til 21460004

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 20. maj 2006 kl. 12.37

En god ide inden man graver dem op er at give dem godt med vand for det har jeg afaret mig lidt i

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mee Too, 9. november 2006 kl. 11.03

Hej brian
hvad tid på året er det best at flytte en, Rhodedendron da jeg har nogen der står helt op af muren på huset da jeg val have dem flyttet ud i haven i stede for

mvh minni

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 9. november 2006 kl. 21.15

Hej Minni
Du kan godt flytte dem nu, men dæk jorden under dem på den nye plads med blade,flis eller gran,så de ikke bundfryser nu hvor de ikke er rodfæstede.

Anne Marie

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mee Too, 10. november 2006 kl. 7.56

Hej anne marie
tak skal du have det må prøves en dag hvor det ikke fryser for i dag er der frost i jorden;-)
mvh minni

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lizzie Rohde, 23. marts 2007 kl. 18.37

Er der nogen der ved hvordan man beskærer Rhodedendron. Må man klippe de visne blomster af?

mvh
Lizzie

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik, 27. maj 2007 kl. 15.12

Hej og god pinse...

Jeg er også interesseret i at vide hvordan man beskærer Rhodedendron...af en aller anden grund kan jeg ikke se svaret til Lizzie som skrev 16. marts...Pls. gentag om det går.

HVordan er gødskning for R?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 27. maj 2007 kl. 17.12

De visne blomster skal ikke klippes af.De brækkes af. Tag forsigtigt om stilken hvor blomsten slutter og bræk den af.Pas på de nye skud der kan være ret lange allerede nu.

Hvis man vil beskære sine rhododendron fordi de er ranglede, skal man gøre det nu.Så har de tid til at sætte nye skud og skuddene kan modne inden vinter.

Brug specialgødning, så kommer du ikke galt afsted.Seneste gødetidspunkt er 15 juni.Vand det godt ned og husk at rhododendron tåler ikke at tørre ud.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 28. oktober 2007 kl. 20.30

Det med at fjerne visne blomster fra Rhododendron er ganske unødvendigt.De blomstre ikke mere for det året efter, til gengæld brækker du bare en del nye blomsterskud af. Det pynter måske ikke men det er naturens orden. Ude i naturen er der ingen der fjerner visne blomter fra planterne. I min Rhododendron park er det uoverkommeligt og her er overflod af blomster...et fif : masser af visne blade oven på spagnumen er godt, og holder på fugten.

Nyt svar til emnet »Rhodedendron«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Rhodedendron

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider