Forum

Hvor meget stabilgrus til terrasse?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Aninia, 1. juni 2006 kl. 7.42

Hej!

Jeg skal til at anlægge terrasse, og er i tvivl om hvor meget stabilgrus og hvor meget afrettergrus jeg skal bruge. Nogle steder står der 15cm og andre 25 cm. Hvad er jeres erfaringer?

Hej fra
Aninia

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 1. juni 2006 kl. 12.46

Hvis du VIL bruge stabilgrus vil jeg forslå 20 cm + 5cm sand til afretning. Men med mindre der er en speciel blød bund eller der skal være kørsel på arealet er det nok med 20 cm sand. Men uanset hvilken løsning du vælger skal det vibreres med motorvibrator for at blive solidt nok. Vibrer for hver 10 cm der lægges på også afretninglaget. Den kan som regel lejes hvor du køber fliser eller i et byggemarked.

Med venlig hilsen
Erling Trolle www.trolleshave.da.ru

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 3. juni 2006 kl. 11.18

Det er nok med sand for du skal jo ikke køre med en bil på dem så de får jo ikke nådet særligt tryk så bare 15 cm sand er nok

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Larsen, 3. marts 2007 kl. 20.51

Hej!

Jeg skal til at anlægge en indkørsel, og er i tvivl om hvor meget stabilgrus og hvor meget afrettergrus jeg skal bruge. Min bil høre til blandt de tunge (2200 kg) Hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Bjarne

Nyt svar til emnet »Hvor meget stabilgrus til terrasse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor meget stabilgrus til terrasse?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider