Forum

Træer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne Christensen, 7. juni 2006 kl. 16.38

Hej.

Jeg ville gerne have ideer til træer som giver lidt mere farve i haven sommeren igennem, da min have er meget grøn. Jeg er ikke til bede og lign.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 7. juni 2006 kl. 21.26

Hej.

Nu skriver du jo ikke, hvor store træer du søger som variation i det grønne.

Inden før spidsløn findes der et stort udvalg i ikke for voldsomme træer med røde, gule og brogede blade.

Ellers søg efter rødbladede paradisæbler,hjertetræ,majtræ,hængebøg eller den nye rødbladede japanske kirsebær.

Japanske ahorn fåes i alle farver.

Inden for gulbladede er den askebladede løn særlig lysende ligesom gul søjlebøg giver kolorit, men pas på ikke at overdrive, så haven kommer til at ligne en farvelade.

Gå på planteskolen og kik på bladene lige nu, hvor de er flottest, og spørg hvor store træerne bliver.

Hilsen Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 9. juni 2006 kl. 10.01

Jeg vil plante et valnøddetræ i min have. Er der nogen der ved om der kræves to sorter og to træer, for at sikre frugt på træet? Er der bestemte sorter der anbefales? Jeg har hørt om en der giver nævestore valnødder, kender I navnet og har I nogen erfaringer med den? Er der eller andre forholdsregler jeg skal tage såsom spciel jord den skal plantes i, årstid for plantningen osv.?

Nyt svar til emnet »Træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Træer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider