Forum

Flere forskellige spørgsmål…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja, 24. april 2003 kl. 10.29

Hej alle sammen

Jeg har en ide om at lægge sten (små) i mine bede og stille en masse flotte krukker istedet... MEN! Jeg har fundet ud af at disse sten er svine dyre, så er der nogle der har et lige så dekorativt alternativ? Jeg har fået fortalt at træ flis kan bruges, men jeg er ikke så vild med den idé, da jeg ikke finder det særlig dekorativt.

Samtidig skal jeg spørge om hvilket plast man skal bruge til at grave ned i bedet for at holde ukrudten væk? og hvad koster sådan noget?

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig...

Anja

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 26. april 2003 kl. 21.05

Der er flere, der bruger kakaoskaller i bede ligesom flis (der iøvrigt fås i mange typer). Med hensyn til sten, betaler det sig tit selv at hente dem i byggemarkedet/grossisten, så man sparer udgifter til vognmandens lastbil. Måske kender du en med en trailer, der vil køre et par gange. Ellers kan jorden effektivt dækkes med en kraftigvoksende vedbend f. eks. sorten Hestor. For at holde prisen kan du selv opformere planterne.

Plasten skal være kraftig og gerne sort. Mange bruger fibertex til samme brug, da plast nedbrydes lettere. Mht til plast: prøv hos maleren eller i et byggemarked.

Er det skvalderkål, der er årsagen, kan du plante i spande eller vælge arter der kan konkurrere mod skvalderkålen: alm.løvefod, guldnælde (breder sig aggressivt, vedbend, silkepæon eller hosta. hvis dét vælges, så start med at plante disse ud i en papkasse.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 26. april 2003 kl. 21.06

Eller muslingeskaller...

Nyt svar til emnet »Flere forskellige spørgsmål…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Flere forskellige spørgsmål…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider