Forum

Giftige planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulla, 13. juni 2006 kl. 13.21

Min datter på 12 år, er blevet meget hårdt ramt af store væskefyldte blærer på kroppen. Hun har været ude på marken og i skoven for at lufte hund.

Så hvis nogen kan være behjælpelig med at fortælle mig hvilke planter, buske osv. som er giftige, så vil vi holde os fra dem i fremtiden.

På forhånd tak

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 13. juni 2006 kl. 14.28

Bjørneklo kunne være en mulighed? Jeg kender ikke mange andre som direkte giver udslæt ved berøring – udover naturligvis brændenælde.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 13. juni 2006 kl. 19.45

Hej Ulla
Søg videre på "Havenyt" – søg efter "giftige planter" for der er allerede en oversigt.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 13. juni 2006 kl. 23.05

Undskyld jeg siger det, men hvis hun er hårdt angrebet, så skal man da ikke sidde og gætte på hvad det mon kan være. Så skal hun da til læge og undersøges. eller hvad?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Forundret, 13. juni 2006 kl. 23.17

Brændenælder – men hvis det er over hele kroppen så må du på skadestuen NU

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla, 14. juni 2006 kl. 15.04

Tak for jeres hjælp.

Hun har skam været ved lægen flere gange, men jeg kunne ikke finde nogle giftige skovplanter.

Derfor skrev jeg dette indlæg.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 14. juni 2006 kl. 15.19

Kom lige i tanke om en ting – det kan være det slet ikke er en plante – selv er jeg enormt overfølsom over for bestemte typer myg, og hæver enormt op når jeg bliver stukket. Måske er det myggestik? De findes jo talrigt i skovene netop nu.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 2. august 2006 kl. 16.36

Kunne også være pastinak, der ligesom bjørneklo gør huden over følsom for sol. Der er masser af vilde pastinakker rundt omkring i skovbryn og grøftekanter.

Nyt svar til emnet »Giftige planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Giftige planter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider