Forum

Blommefænomen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 24. juli 2006 kl. 17.21

Hej.

Jeg er i øjeblikket vidne til et fænomen, jeg aldrig har set før.

Et svedskeblommetræ havde en kanonblomstring først i maj måned. Der blev ansat "en milion" blommer (alt for mange), så jeg kunne forudse, at grenene ville ligge nede på jorden, når blommerne blev store. Nu sker der det, at træet smider, måske den ene trediedel af blommerne. Der er ingen tegn på sygdom eller insektangreb. Man kender fænomenet fra æbletræer, men er der nogen der ved om det samme kan ske med blommetræer?

Jeg skal lige tilføje, at jeg absolut ikke er utilfreds med det der sker. Tværtimod.

Mvh. Hans

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bi, 24. juli 2006 kl. 20.13

Ja jeg ved at det kan ske med blommetræer fordi du nu fortæller at det sker...hvad er det du vil vide?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 24. juli 2006 kl. 22.32

Hej bi.

Du må da meget undskylde,at jeg spurgte om andre kendte til et fænomen, som jeg ikke har set før. Jeg kan så se, at jeg har bidraget til, at du nu ved mere, end du gjorde i morges. Om du er glad for det, eller ked af det, må du selv om.

Mvh. Hans

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 25. juli 2006 kl. 0.51

Hej Hans.

Mine blommetræer gør det samme i øjeblikket (enkelte af mine træer har endda smidt alle frugter) og så vidt jeg har fået at vide af min "marknabo", der har en frugtplantage, er det pga vandmangel.

MVH
Karin

Nyt svar til emnet »Blommefænomen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blommefænomen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider