Forum

Væmmeligt ukrudt, der stammer fra naboens træer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Andersen, 10. august 2006 kl. 17.13

Hej :0)

Jeg har noget rigtig væmmeligt ukrudt i min græsplæne. Jeg kan se, at det kommer fra 5 ens træer inde hos naboen. Da jeg prøvede at tage ukrudtet op af græsplænen, fandt jeg ud af, at det har et KÆMPE og meget voldsomt rodnet, som stammer inde fra naboens træer.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, for når jeg hiver i dem flår de hele min græsplæne op.

Det virker som om hele den ende af min græsplæne, der vender ind mod naboen, er fyldt med disse meget kraftige rødder der ligger et par centimeter under græsset. Rødderne er ofte mere end 1 cm. tykke. Træerne i naboens have er ca. 3 meter høje. Planten består af stængler, der er ca. 30 cm lange og med slanke blade hele vejen op ad stænglen med ca. 4 cm mellemrum. Bladene har lette takker i kanten.

Kan I fortælle mig, hvad det hedder, og hvad man kan gøre ved det?

Jeg har overvejet, om man kan grave nogle plader ned i jorden langs hækken, så det stopper rødderne, så de ikke kommer ind i vores have. Men hvor dybt skal sådanne plader graves, og hvad skal de være lavet af, så det virker.

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Benedikte Andersen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 10. august 2006 kl. 17.19

Jeg tænker straks at det må være nye skud fra træet.

Hjortetaktræerne laver også mange skud (det er ikke sådan en) men man kan bare bruge græsslåmaskinen så er skuddene væk, og holdes nede på samme måde.

Men det er måske ikke nok?

Mvh Helle-Sofie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Andersen, 12. august 2006 kl. 12.21

Det er faktisk først her i juli måned, at vi opdagede, at der var et problem, for indtil da har vi slået plænen en gang om ugen, og vi har derfor slet ikke set dem før nu. Men så kom der en lang periode med tørke, hvor vi ikke slog plænen i mange uger, og så kom de frem.

Det kan godt være at det er nok, men jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, om de så bare vokser videre nede i jorden og så breder sig til resten af plænen uden vi ved det. Men måske bliver de styrket af at få lov at komme op?

Nyt svar til emnet »Væmmeligt ukrudt, der stammer fra naboens træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Væmmeligt ukrudt, der stammer fra naboens træer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider