Forum

Lægeurter/ planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie, 13. august 2006 kl. 16.20

Hej.

Jeg er stor tilhænger af lægeplanter og urter. Det er utrolig interrasant. Er begyndt at samle på Lægeplanter og urter efter jeg en dag så pogrammet Urt. Herefter undersøgte jeg hvor man evt. kunne få lægeurter og planter – eller måske bare frøene. Det lykkedes. Jeg bestilte mange forskellige lægeurter/ planter inde på www.urtegartneriet.dk. Mest frøene. Jeg er nu begyndt at få rimlig mange lægeurter/ planter i min have. En af disse frø var baldrian. jeg plantede førene og der kom hurtigt små spirre(hvilket jeg blev forbløffet over, da jeg troede at det skulle være varmere i vejret). Men da jeg prøvede at plante frøene af en Natlys(klokken 8 blomst), spirrede de ikke – hvad kan jeg gøre? jeg har fået af vide at de sagtens kan plantes nu. Hvorfor spirre de ikke?

Smil Marie.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 13. august 2006 kl. 22.51

Hejsa du skal da også have en aloe vera

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 16. august 2006 kl. 14.17

Ja, det burde jeg nok – har faktisk overvejet det.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten L Løje, 3. januar 2007 kl. 18.12

Hvis du har problemer med spirring kan det hjælpe at stratificere frøene.

d.v.s. at du lægger dem i fryseren et par døgn og derefter i vand,og så kan du så dem og spirringsprocenten vil vokse.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 3. januar 2007 kl. 18.39

Hvor interessant – tusind tak – det vil jeg helt klart prøve...

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 6. januar 2007 kl. 14.04

Hej. jeg søger efter russisk rod enten som frø eller også gerne en færdig plante er der nogen som kan hjælpe mig med det problem. :)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie, 14. marts 2007 kl. 9.08

Hvad er læge planter...?

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie, 14. marts 2007 kl. 9.11

Jeg har om læge planter over i skolen og vi skal skrive om dem jeg hved intet om dem så jeg kunne godt tinke mig at få noget at vide jeg er en sød pige på 15 år og jeg bor i herning kumune heeh er singel er til pæne fyre og helst på min ejen alder :-)

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Thyssen, 31. august 2007 kl. 11.58

Jeg besøgte en have med lægeurter i sommer
og fik stiklinger af vild sankt Hans urt, da det blev hævdet, at bladene virkede mod bistik. Jeg er biavler og naturligvis interesseret i om det er rigtigt, før jeg giver ideen videre. Er der nogen der kender noget på skrift om emnet?

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emma-Line, 30. januar 2008 kl. 16.18

Hej

Også jeg interserret i lægeplanter/urter. Jeg har endnu ikke forsøgt at dyrke dem selv, men kunne selvf. godt tænke mig det.

Jeg laver ofte helbredene te af foskellige frø, tørrede urter osv. og hvis der er nogle der har nogle gode opskrifter må de meget gerne skrive det til mig.

Nyt svar til emnet »Lægeurter/ planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lægeurter/ planter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider