Forum

Lægeurter/ planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie, 13. august 2006 kl. 16.20

Hej.

Jeg er stor tilhænger af lægeplanter og urter. Det er utrolig interrasant. Er begyndt at samle på Lægeplanter og urter efter jeg en dag så pogrammet Urt. Herefter undersøgte jeg hvor man evt. kunne få lægeurter og planter – eller måske bare frøene. Det lykkedes. Jeg bestilte mange forskellige lægeurter/ planter inde på www.urtegartneriet.dk. Mest frøene. Jeg er nu begyndt at få rimlig mange lægeurter/ planter i min have. En af disse frø var baldrian. jeg plantede førene og der kom hurtigt små spirre(hvilket jeg blev forbløffet over, da jeg troede at det skulle være varmere i vejret). Men da jeg prøvede at plante frøene af en Natlys(klokken 8 blomst), spirrede de ikke – hvad kan jeg gøre? jeg har fået af vide at de sagtens kan plantes nu. Hvorfor spirre de ikke?

Smil Marie.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 13. august 2006 kl. 22.51

Hejsa du skal da også have en aloe vera

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 16. august 2006 kl. 14.17

Ja, det burde jeg nok – har faktisk overvejet det.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten L Løje, 3. januar 2007 kl. 18.12

Hvis du har problemer med spirring kan det hjælpe at stratificere frøene.

d.v.s. at du lægger dem i fryseren et par døgn og derefter i vand,og så kan du så dem og spirringsprocenten vil vokse.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 3. januar 2007 kl. 18.39

Hvor interessant – tusind tak – det vil jeg helt klart prøve...

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 6. januar 2007 kl. 14.04

Hej. jeg søger efter russisk rod enten som frø eller også gerne en færdig plante er der nogen som kan hjælpe mig med det problem. :)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie, 14. marts 2007 kl. 9.08

Hvad er læge planter...?

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér