Forum

Bistand! søges.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehlsen, 11. maj 2003 kl. 14.16

Jeg er ved at starte op med biavl. Og kunne tænke mig at presse min fremtidige honning. Er der nogen i nærheden der vil vejlede mig så jeg ikke laver de helt store brølere fra starten. Jeg bor på Randbøl Hede i midtjylland.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 12. maj 2003 kl. 7.00

Du bør melde dig ind i Dansk Biavlerforening, der har 80 lokalafdelinger landet over. De savner meget nye avlere, og vil helt sikkert modtage dig med åbne arme. Måske kan du også her få en god lille dronning at starte på:
Danmarks Biavlerforening
Landbocentret, Møllevej 15. 4140 Borup
Tlf. 57 56 17 77 E-mail: dbf@biavl.dk hjemmesider www.biavl.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehhlsen, 14. maj 2003 kl. 12.00

Tak.

men jeg er medlem, de 2 afdelinger (Vejle og kolding) jeg er tilknyttet har ikke kunne hjælpe mig. Ej heller med andre økologiske spørgsmål i forbindelse med biavl. (jeg ved der ikke kan produceres øko-honning i DK)Men hvordan med rengøring af bistader m.m. Og sygdomsbekæmpelse i øvrigt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 16. maj 2003 kl. 1.10

I tidsskriftet Praktisk Økologi har der været 3 artikler om biavl med en økologisk vinkel i 1996 i nr. 1, 3 og 4, bla. om biavl med varroa. De er skrevet af Preben Kristiansen. Du vil kunne låne dem på biblioteket.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 16. maj 2003 kl. 1.10

I tidsskriftet Praktisk Økologi har der været 3 artikler om biavl med en økologisk vinkel i 1996 i nr. 1, 3 og 4, bla. om biavl med varroa. De er skrevet af Preben Kristiansen. Du vil kunne låne dem på biblioteket.

Nyt svar til emnet »Bistand! søges.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bistand! søges.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider