Forum

Ang. græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus, 20. august 2006 kl. 8.48

Hejsa Alle

Er lige blevet husejer og kan mærke at komme i haven er lige mig.

Jeg har et par spørgsmål. Vedr. min græsplæne

Der er meget MOS i den og TIDSLER, hvordan kommer jeg af med det så der kan komme græs der igen. Kan man sprøjte eller andet?

Og ang. plæneklipper, hvad skal jeg købe af sådan en tingest, hvad er godt og bedst til omkring 3000–3500 kr.-

Og hvad gør jeg der hvor solen har BRÆNDT græsset helt af, kommer det igen eller.

Findes der ikke en opskrift for hele året rundt hvordan en græsplæne skal holdes

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 21. august 2006 kl. 13.10

Prøv at skrive "græsplæne" i søgefunktionen – der kommer over 100 hits, så du skulle nok kunne finde de oplysninger, du har brug for.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. august 2006 kl. 13.52

Følg Meretes råd og læs maser af artikler, svar og indlæg om græsplæne. Her er masser af oplysninger om mos i plænen.

Men lige et par hurtige svar:

Tidsler forsvinder, når græsset slås regelmæssigt.

Græsset, som er brændt af i tørken, kommer igen nu, hvor vi har fået vand. Ellers er der en anden årsag.

På prisniveauet kan jeg fornemme, at du overvejer en motorplæneklipper eller elklipper. Jeg ville overveje at spare de fleste penge, købe en almindelig håndskubber til nogle hundreder, få motion helt gratis og regelmæssigt og kunne høre fuglesang til slåningen. Medmindre plænen er virkelig stor.

Nyt svar til emnet »Ang. græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ang. græsplæne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider