Forum

Grænsen mellem græs og bede

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Persson, 11. maj 2003 kl. 21.26

Min nye have var ved indflytning for 2 år siden næsten kun græsplæne. Nu har jeg anlagt bede til div. formål køkkenhave, surbundsbed, staudebed m.m. Bedene ligger med græsrabatter imellem, så de er nemme at færdes på og holde med en slåmaskine. Nu er problemet at græskanterne kræver stikning jævnligt og det synes jeg er temmelig arbejdskrævende og tidsrøvende. Findes der egnede materialer til at afgrænse græsset? Jeg kunne bruge fliser, men inden jeg begynder på det tunge læggearbejde, har jeg lyst til at høre, om der findes andre, lettere løsninger. Eller er der andre gode ideer?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Petersen, 13. maj 2003 kl. 15.33

Lige gyldigt hvad du gør vil græsset finde vej ind i dine bede!

Jeg har min have på samme måde, med græs og bede, men jeg er ved at nå dertil at jeg vil af med min græsplæne! Og jeg har endda fliser som kant på bedene!

Fliser holder græsset så nogenlunde ude af bedene, men der skal stadig stikkes kanter 12 gange årligt.

Du kan få nogle specielle kanter til formålet der er i bølget plast og graves ned langs græsset. Men de skal op over græsset for at være effektive og det er knap så pænt.

I min køkkenhave har jeg i øvrigt kantet med træ, dvs. vi har sat korte stolper i jorden og herpå banket brædder i lærk, ca. 10 cm. brede. Det ser meget pænt ud og virker ret godt!

God fornøjelse ligegyldig hvad du finder på.

Nyt svar til emnet »Grænsen mellem græs og bede«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Grænsen mellem græs og bede

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider