Forum

Hvad er det for et træ jeg har i haven?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nan, 11. september 2006 kl. 12.30

Vi har overtage et hus med et gammelt træ i haven men jeg aner ikke hvad det er for et træ det har rødlige blade og blomstre i april og får grønne blade og nogle små røde frugter i aug. jeg troede enligt at det var japansk kirsebær men da jeg læste at de ikke får frugter kan det jo ikke være det jeg har en lille søn og aner ikke om det er giftigt. så hjælp mig!

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 11. september 2006 kl. 23.42

Til Nan.

Dit træ kan evt. være en Bærmispel (Amelancier)
Her er bladene rødlige samtidig med alle de hvide blomster i foråret og får røde frugter i august, som ofte ret hurtigt ædes af fuglene. Bærmispel er ofte et flerstammet lille træ, (eller større busk)
m.v.h.

John.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nan, 12. september 2006 kl. 13.18

Da det er mørke røde nærmest lilla blomster og det er et træ. tror jeg ikke det er det. ellers tak for budet.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. september 2006 kl. 21.35

Hej Nan.

Det kunne lyde som en rødbladet paradisæble. Prøv at skære en frugt igennem. Er der kerner eller en sten i?

Hilsen Anne Marie

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 13. september 2006 kl. 8.45

Hej Nan, (igen)

Nej, når blomsterne nærmest er rød-lilla, er det IKKE en Bærmispel, som jeg først antog, (du skrev ikke noget om blomsterfarven) så kan det – som Anne-Marie nævner – meget vel være et Paradisæbletræ, som findes i flere rødbladet typer.

Jeg havde f.eks. engang et Paradisæbletræ som hedder ''Mekamik'', som først var rødbladet og senere blev mere mørkegrønligt, og dens blomster var netop rød-lilla.

Frugterne, (æblerne) var ret små og ret mørke, nærmest brun-rødlige.

Så det kunne da være et godt bud!

hilsen John.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nan, 13. september 2006 kl. 13.44

Rigtig mange tak jeg har fundet ud af at det er sådan et paradisæble træ. så kan jeg roligt lade det stå og det er vi glade for da det er sådan et smukt gammelt træ.

Nyt svar til emnet »Hvad er det for et træ jeg har i haven?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er det for et træ jeg har i haven?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider