Forum

Niveauforskel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Johansen, 19. september 2006 kl. 11.56

Hej

Jeg er ved at skulle afrette min græsplæne og ville gerne have den nogenlunde plan. MEN jeg har en niveauforskel over min plæne, imellem naboerne på lige godt 1 meter. Hvordan kan jeg få den plan? Min ide var måske at lave et lille hegn ind til den lavest liggende nabo af rafter, banket i jorden. men vil det holde ret mange år?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 20. september 2006 kl. 20.53

Hej Martin

Det, jeg ser for mig, er en enestående mulighed for at skabe en lidt mere spændende have, end den helt plane have -hvis ikke hele haven skal være græsplæne. Er det ikke oplagt med et stengærde? Ved at grave ud i den høje ende og fylde op nedefter kan du få en plan plæne i den centrale del af haven. Så laver du en stensætning, både hvor du har gravet ud for oven -og fyldt på for neden! Den nederste stensætning laver du måske et par meter fra skel og får en lav havegang?

Ideen med rafter, som "stopklods" ville jeg aldrig bruge. Med trykimprægnerede stolper ville det måske kunne holde i mange år, men jeg synes ikke det er smart.

Venlig hilsen, Knud

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Johansen, 21. september 2006 kl. 7.54

Mange tak.

Jeg havde slet ikke set det fra den side. jo det kunne da være godt med et stengærde i den høje ende, du skal have mange tak. Der er også nemmere at komme til ende at skulle lave væg under jordhøjde.

Nyt svar til emnet »Niveauforskel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Niveauforskel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider