Forum

Hvordan bekæmpes gyvel?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorte Carle, 4. oktober 2006 kl. 12.57

Jeg har ca. 1 tdr. land – bakket sandjord – hvor der primært har stået gamle rødgran, iblandet selvsåede briketræer og nogen gamle fyrretræer. Sidste vinter fik jeg fjernet alle de gamle rødgran for netop at kunne nyde bakken med de gamle fyrretræer i grupper og de smukke løvtræer – nedenunder forskellige græsser og mange vilde blomster. MEN! nu vælter det op med små gyvelplanter (der har tidligere været gyvel da grantræerne var små) – er det eneste alternativ at sprøjte dem væk? I givet fald, hvad skal der da sprøjtes med? Det er en lidt uoverskuelig opgave at fjerne gyvelplanterne med håndkraft fra de 5500 m2. Mine får spiser ikke gerne og de er vel også giftige i for store mængder.

mvh.

Dorte

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 4. oktober 2006 kl. 14.36

Hej Dorte
Vi bor med samme natur, blot er vi plaget af hyld, caprifolier foruden gyvel. Vi klarer det med at buskrydde mellem fyrretræerne 2 x årligt. Det er nok til at svække så meget, at vi beholder udsigten.

Selvfølgelig går det ud over de vilde blomster og bregner, men de når at komme igen samme sommer. Vi buskrydder i juni og igen nu. Så hvis det ikke er en golfbane du vil have, så kan det være løsningen.

mvh
Carina

Nyt svar til emnet »Hvordan bekæmpes gyvel?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvordan bekæmpes gyvel?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider