Forum

Blomsterkarse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie, 4. oktober 2006 kl. 20.16

Hej.

Jeg er interesseret i at købe nogle blomsterkarse frø. Men inden da vil jeg lige spørger jeg der måske har forstad på netop denne plante, om der findes forskellige arter, om nogle bliver større end andre, om nogle arter kun kan plantes udendørs, og om andre kan plantes i krukker?

Smil M.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 5. oktober 2006 kl. 9.55

Hejsa!

Hvis du lige mailer mig din adresse vil jeg gerne sende dig nogen frø af blomsterkarse. Jeg har både den "almindelige" en cherry rød og en moonlight gul.

Hilsen
Bjarne
www.barney.dk

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 5. oktober 2006 kl. 18.54

Det er næsten billigere at købe dem ved købmanden, end at sende dem.

Forstår egentlig ikke spørgsmålet, ALLE butikker har to eller tre forskellige slags blomsterkarse i stativerene om foråret. Og hvis de bare får lidt vand en gang i mellem gror de helt fantastisk. Ligegyldigt om det er i krukke eller i bedet.

Så hvis du absolut ikke kender noget til planter (det tyder dine mange spørgsmål på) er blomsterkarse en god plante at starte med.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 8. oktober 2006 kl. 14.33

Jo, ganske vist har jeg rimelig forstand på planter – mit hjem ligner en tropisk regnskov. Men jeg måtte bare lige være på den sikre side.

Ellers tak for dit gode råd Green.

Smil M.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 10. oktober 2006 kl. 17.43

Endnu en tilføjelse er: (håber ikke det genere dig Green at jeg spørger så meget, men jeg har altså brug for nogle svar) – Jeg har hørt at man kan spise blomsterkarse, hvilket faktisk er grunden til at jeg er interesseret i denne plante, passer dette?

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 10. april 2007 kl. 13.16

Ja det paser. Og det pynter flot i en salat!

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 10. april 2007 kl. 19.05

Herligt!

Smil Marie.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette, 14. april 2007 kl. 9.21

Jeg har kigget på frø poserne i supermarkedet, fordi jeg gerne vil have noget klatrende blomsterkarse op ad et rionet. Men de poser jeg fandt som var klatrende var kun op til 150 cm, og det ville jo være rart med 200 cm. Ved I om der findes blomsterkarse der kan vokse sig helt til tops i mit rionet, og som både har gule/orange blomster?

Hilsen Henriette

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 14. april 2007 kl. 20.47

Hvis du gøder og vander dem godt, tror jeg de kan klatre de 200 cm. Mine klatrer op i og henad hækken. Frøfirmaerne garanterer jo ikke for mere end de kan love. – Hvis du hellere vil have en lille pose af mine 2 år gamle frø, så sæt din e-mail adresse på.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dina Laurfeldt, 15. april 2007 kl. 16.05

Hvis man vil være helt grundig, så kan man spise blade og blomster som salat, og man kan sylte de store grønne frø, som en slags kapers.

de smukke mørke og helt cremefarvede blomster fra thomson and morgan bliver ikke helt så høje som de orange-røde-gule man kan købe i et hvert danske supermarked.

havehilsen Dina

Nyt svar til emnet »Blomsterkarse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomsterkarse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider