Forum

Syg kirsebærlaurbær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Asbøg, 18. januar 2007 kl. 11.52

I efteråret konstaterede jeg, at mange af de nye blade på vores kirsebærlaurbær havde brune pletter – især de blade, hvor jeg havde beskåret planterne.

Det har senere udviklet sig til, at bladene begyndte at hænge og vende bagsiden opad, for derefter at visne indefra, altså tørrede ud langs midten af bladet for derefter at visne helt.

Kan nogen forklare, hvad årsagen er, og hvad jeg eventuelt kan gøre for at udbedre det.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Judy W., 12. april 2008 kl. 17.44

Vedr. kirsebærlaurbær. Jeg ønsker at modtage en e-mail vedr. de brune blade på kirsebærlaurbær, idet jeg selv vil have sådan en busk.

Med venlig hilsen
Judy Wernebo,Møn

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 12. april 2008 kl. 19.31

Hvor gammel er planten? er det noget nyplantet? -altså sidste år? Er det kun topbladene eller er det også længere nede? ved du hvilken sort det er?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth, 17. marts 2009 kl. 12.41

Hej. Vi har en meget stor kirsebærlaurbær. Kan den beskæres?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. marts 2009 kl. 20.34

Hej Lisbeth.

Ja den kan beskæres kraftigt ned til ca. 1m. over jorden, men der skal være små grønne skudspidser på stubben. Den bliver ikke særlig køn de næste par år, men den skal nok komme igen.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 17. marts 2009 kl. 20.54

Jeg kender ikke til brunplettede blade, men har oplevet at en del blade blev helt gule og faldt af i forbindelse med en hård tørkeperiode.

Vi har 5 stående på en række og de er vores stedsegrønne 2 m. høje hæk. Vi klipper grene af enkeltvis – dvs grenene som vokser ud fra hækken klippes af ved 2. – 3. skud. Så skyder de igen – men ind til siderne. Flot hele året rundt.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Dalhus, 26. juni 2009 kl. 16.29

Hvor stort rodnet har en 6 år gammel kirselaurbær, kan den flyttes og gro videre

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 26. juni 2009 kl. 17.03

Henning Dalhus og Lisbet – Drejer det sig om en "Syg kirsebærlaurbær" som Helle Asbøg beskrev da hun indledte denne række korrespondande den 18. januar 2007 eller?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Dalhus, 26. juni 2009 kl. 21.55

NEJ det drejer sig om at der skal lægges fliser der hvor den står, så vil jeg gerne have den flyttet til et andet sted i haven, så spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at flytte den, og hvor dybt rodnettet, kan forventes at gå ned, kan man grave den op med en spade eller skal man gøre det med en maskine, den er ca 6- 7 år.

På forhånd tak.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 27. juni 2009 kl. 9.42

Så må du vist hellere flytte dit spørgsmål hen hvor man kan finde det. Vi sidder og kigger med her fordi overskriften er om en syg laurkirsebær.

Nyt svar til emnet »Syg kirsebærlaurbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Syg kirsebærlaurbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider