Forum

Lus i paradistræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Nielsen, 15. februar 2007 kl. 22.46

Jeg har arvet et gammelt paradistræ, hvor der nu er kommet lus i jorden. Jeg er nemlig usikker på om træet vil kunne klare at få skiftet al jorden

Hvad kan jeg gøre for at skaffe mig af med lussene?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 16. februar 2007 kl. 9.30

Prøv at ryste al jorden af og skyl roden i lunket vand. Sprøjt kronen og stammen med en blanding af vand, brun sæbe og lidt sprit, og plant den så i frisk jord. Husk også at vaske urtepotten så der ikke sider rester tilbage. Inden du planter den så læg lige træet til tørre, så roden ikke er sjaskvåd. Du kan evt. sprøjte sæbeblandingen et par gange mere, så tror jeg dine lus er væk.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Søndergaard, 14. december 2008 kl. 17.10

Vi har et paradistræ stående på gulvet og vores lille pige er begyndt at putte bladene ind i munden og nu vil vi gerne vide om de er giftige?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 15. december 2008 kl. 12.19

Hej Heidi
Paradistræ (crassula arborescens) er som resten af crassula-familien ikke toxisk for katte (Efter dyrlægens udsagn).

Men det er jo ikke helt nok – så jeg synes da, du kan kontakte egen læge, som har adgang til beredskabsstyrelsens giftinformation.

Og iøvrigt – den lange øvelse, der består i at lære dit barn kun at spise, hvad de mere erfarne (far og mor) har godkendt, er jo en spændende oplevelse, som de fleste heldigvis fuldfører uden de svære problemer :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Lus i paradistræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lus i paradistræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider