Forum

Dæhnfeldt frø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 7. marts 2007 kl. 22.40

Hej.

Er jeg den eneste som undrer mig over hvad der er sket med Dæhnfeldts frø i år?

Er der nogen som ved om de er lukket?

Jeg kan ikke finde deres frø nogen steder, og hjemmesiden virker ikke.

Hilsen Hanne

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 8. marts 2007 kl. 20.16

Det gik konkurs sidste år og resterne blev solgt på auktion.

Anne Marie

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 8. marts 2007 kl. 20.21

Tak Anne Marie.

Det er godt nok ærgeligt. Men så kan jeg bedre forstå at deres frø ikke er nogle steder.

Hilsen
Hanne

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 9. marts 2007 kl. 17.55

Det er rigtigt, at Dæhnfeldt Garden gik på tvangsauktion, men blev købt af bla. et par af medarbejderne. De har imidlertid kun ret til at bruge navnet Dæhnfeldt i 2007, og derfor har de startet deres ny firma under navnet Albertines Have. Der vil derfor i 2007 stadig kunne findes frø med Dæhnfeldt navnet, men det meste sælges under det ny navn. På hjemmesiden for Albertines Have kommer man faktisk ind på den gamle Dæhnfeldt side.

www.albertineshave.dk/

Når siden endnu ikke er opdateret, skyldes det travlhed i det ny firma med at få frøene ud i planteskolerne.

Karna Maj, redaktør
Havenyt.dk

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Povl Baunbæk, 12. marts 2007 kl. 9.37

Kære Hanne, Anne Marie, Karna og alle andre med interesse for vore produkter!

Ja! desværre måtte Dæhnfeldt Garden i efteråret 2006 "smide håndklædet i ringen".

Selskabet gik konkurs- dels som følge af en meget dårligt forår og dels som følge af en stærk konkurrence.

Imidlertid var der en række investorer som syntes, at Dæhnfeldt Gardens produktprogram, havde så mange aktiver.

Og de købte derfor en række rettigheder og aktiver af konkursboet.

Det nye selskabets formål er at videreudvikle, producere og markedsføre et anderkendt frøkoncept med tilhørende produkter indenfor havebrug.

Som Karna korrekt skriver, har vi på sigt ikke mulighed for at anvende Dæhnfeldt navnet. Derfor vil man kun i begrænsede tilfælde finde Dæhnfeldt navnet på hylderne.

Vi sælger og markedsfører derfor vore produkter under "Albertines Have" navnet.

Det brede program, sorter og kvaliteten er uændret i forhold til det tidligere leverede i Dæhnfeldt navnet.

Og hvem er så Albertine? Først og fremmest er hun en velkendt dame for erfarne haveejere. Hun er nemlig intet mindre end Ohlsens enke. En enke der har været forbundet med kvalitetsfrø gennem gennerationer, men som ingen endnu har været på fornavn med – før nu.

Albertines Have vil man kun finde i de professionelle butikker og det vil sige planteskolerne.

Desværre kom vi lidt sent i gang i efteråret, hvorfor ikke alle planteskoler har vort produktprogram.

På 70123100 oplyser vi meget gerne den nærmeste planteskole i forhold til Deres bopæl, ligesom vi gerne besvarer alle spørgsmål vedrørende vort produktprogram.

Indtil videre vil vi tillige henvise til vor hjemmeside www.albertineshave.dk, hvor produktprogrammet nærmere er beskrevet.

Med venlig hilsen

Povl Baunbæk

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Olsen, 29. marts 2007 kl. 11.07

Kan man købe frø fra Albertines Have via nettet og få frøposerne tilsendt?

Venlig hilsen
Birthe Olsen

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Povl Baunbæk, 29. marts 2007 kl. 16.04

Kære Birthe Olsen!

Desværre kan du ikke købe Albertines Have via nettet.

Vi sælger kun disse produkter via faghandelen.

Du er meget velkommen til at skrive til mig på pb@albertineshave.dk og fortælle i hvilket område/by, du bor i.

Jeg skal så anvise en planteskole, du kan få produkterne i.

med venlig hilsen

Povl Baunbæk

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ib Christensen, 24. april 2007 kl. 13.14

Jeg er i den ulykkelige situation, at være i besiddelse af 4 blomsterampler af jern, men hvor fuglene nu har spist det meste af kokuskurven, der holder på jorden. Hvor får man nye kokusindmad fra? Den findes ikke mere hos den tømmerhandel, der sogte mig dem.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Povl Baunbæk, 24. april 2007 kl. 16.36

Kære Ib Christensen!

Vi (Albertines Have) markedsfører ikke disse indsatser, men produkterne kan købes hos bl.a
Plantorama Odense, Egå, Randers, Viborg, Ålborg eller Vejle samt hos
Hobbyland i Roskilde.

med venlig hilsen

Povl Baunbæk

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud, 30. januar 2009 kl. 20.43

Dæhnfeldt frø lever da i bedste velgående.

bare klik på
www.daehnfeldt.com/

mvh Knud 30–1–2009

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Povl Baunbæk, 31. januar 2009 kl. 15.45

Kære Knud!

Ja – og nej!

Dæhnfeldt findes som et brand indenfor grøntsagsfrø til det professionelle marked.

Det betyder, at frøene kun sælges i meget store portioner til gartnere og til landmænd etc.

Som jeg tidligere har skrevet sælges Dæhnfeldt portionsfrø idag under navnet "Albertines Have" og produkterne er stort set de samme som Dæhnfeldt solgte for få år tilbage. Dog er der kommet en del nye til specielt indenfor de økologiske sorter.

Det nye er, at produkterne kun sælges i faghandelen og dvs. planteskolerne, idet vi kræver, at der gives en faglig kompetent rådgivning om vore produkter.

I løbet af kort tid kan man på vor hjemmeside www.albertines.dk se, hvor vore produkter markedsføres. Tillige med en beskrivelse af alle sorterne. Over 400 forskellige.

Indtil da er man altid meget velkommen til at kontakte undertegnede på pb@albertines.dk eller på 70123100 for at få oplysning om nærmeste forhandler.

med venlig hilsen

Povl Baunbæk

Nyt svar til emnet »Dæhnfeldt frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Dæhnfeldt frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider