Forum

Blomstrende vandgran?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Margrethe, 19. april 2007 kl. 21.08

Jeg har lige opdaget, at min store vandgran har blomstret sidste år. På nogle grene har den små kogler der minder om ellekogler og på andre har den 3–4 lange "tråde" med en lille kugle for enden. Ifølge Wikipedia er det netop sådan vandgranens blomster skal se ud, men samme sted står der, at den endnu ikke er set blomstre i Danmark. Jeg har søgt højt og lavt på nettet, men har ikke fundet noget om blomstrende vandgran i Danmark. Er der nogen, der er klogere end jeg på emnet?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. april 2007 kl. 8.18

Hej
Jeg har aldrig hørt om det før i DK. Det er måske en sidegevinst ved drivhuseffekten.

Hilsen Anne Marie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny Poulsen, 20. april 2007 kl. 17.24

Hej Margrethe

Vi har også en vandgran der sætter kogler.

Din beskrivelse passer meget godt på mine små kogler.

De starter med at være fine små grønne kogler, der så er mørke/brune når bladløvet falder. Midt på sommeren/ først på efteråret ses de grønne kogler.

Jeg har ikke tænkt den tanke at det er blomster.

Hilsen Conny

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 21. april 2007 kl. 8.36

Det lyder til at jeg skal rundt og kigge i vandgran efter kogler. Det kunne være interessant om der også skulle være frø i koglerne? De vil nok lukke sig op nu i foråret og smide frøene,der spredes med vinden. Dansk frø vil være at foretrække,da det normalt er mere robuste træer,der kommer ud af det.

Hilsen Anne Marie

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Andresen, 9. juni 2017 kl. 12.21

Min 30 år gamle vandgran i Husum nær Vestvolden har i de sidste 6-8 år haft kogler næsten hvert år! :)
Venlig hilsen Helle

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 9. februar 2018 kl. 13.31

Jeg ville være glad for danske frø af vandgran.
Husum er tæt på mig - har du frø Helle og kan jeg købe?
Venlig hilsen Karin Langgaard

Nyt svar til emnet »Blomstrende vandgran?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomstrende vandgran?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider