Forum

Hvor er der en natur eller skovhave på Fyn?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 11. juni 2003 kl. 18.37

Er der nogle,der har kendskab til en "naturhave" her på Fyn.?

Jeg mener en have ligesom min, hvor de træer,der opgiver og falder om,-de får lov til at blive liggende,-og danner fortryllende billeder af løs bark,-vrimlende af liv.

Hvis jeg forsigtigt løfter lidt i en gammel rod,-er der et mylder af liv,-af meget forskelligt,-for mig ukendeligt,-men jeg har en kirkeugle boende,samt flagspætter,mejser og adskellige spurve,
flagermus,pindsvin,-og mange andre.

Flere steder på min jord ligger der store bunker med afskårne grene,-og områder,der faktisk aldrig bliver rørt.Her er der små selvsåede træer fra de store ahorn og hyld.

Krat af brændenælder,skvalderkål,vild kørvel,vorterod,hassel,pil og mange græsser.

For dog at kunne passerer rundt med en vis behagelighed,bruger vi græsslåmaskinen og laver en fin "løbebane"på de 5000m2.

Kender nogle mon til et lignende sted her på Fyn.?

Hilsen Grete Z.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holm Hansen, 6. august 2003 kl. 0.41

HEJ

Jeg søgte på ordet Kirkeugle og fandt jeres artikel om ”naturhaven”. Jeg er meget interesseret i specielt i denne fugleart og regnede egentlig med at den var forsvundet fra Fyn, men det er den altså ikke helt. Hvis der skulle være andre der har kendskab til Kirkeuglen, som tidligere fandtes rundt omkring på Fyn, men nu desværre er blevet meget sjælden i hele Danmark. Jeg vil meget gerne høre fra Grete Larsen, som har skrevet artiklen. Eventuelt kunne jeg være behjælpelig med at fremskaffe en redekasse til den, for at give den et sikkert ynglested.

Venlig hilsen
Lars Holm Hansen
Grønbjerg
Tlf. 97–384424
Email: lholmh@mail.tele.dk

Nyt svar til emnet »Hvor er der en natur eller skovhave på Fyn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor er der en natur eller skovhave på Fyn?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider