Forum

Kartoffelplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik Larsen, 15. juni 2003 kl. 20.19

Jeg har sat kartofler i spande,toppene er ca 130 cm høje kan jeg klippe dem af? og bliver kartoflerne ved med at udvikle sig i spanden.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 16. juni 2003 kl. 7.39

Kære Erik Larsen!

Kartoflerne udvikles ikke yderligere, når toppen er klippet af.

Efter min ringe vurdering er der ingen grund til at fjerne toppen, så længe den ikke er angrebet af skimmel.

Jeg har med godt resultat dyrket tidlige kartofler i spande, men de er forlængst (midt i maj) spist med stor velbehag.

Med mindre man er til bagekartofler, kan jeg forsikre, at nyopgravede kartofler på størrelse med dværghønseæg byder på en smagsoplevelse af de store.

Og de skal stort set kun gnubbes mellem fingrene, før de er grydeklare.

Lad mig tilføje, at jeg ingenlunde er til vandede kartofler.

Min absolutte favorit, når jeg sammen med min hustru har fortæret de tidlige Hamlet-kortofler, er Ditta.

Jeg skal tilføje, at jeg dyrker sidstnævnte i højbede, mens Hamlet-kartoflerne er forvist til spande. Efter en forspiring af kartoflerne i potter placeres de i spande, som får et opholde i drivhuset, indtil de bliver flyttet udenfor på grund af pladsmangel.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Folmer Winum Hausted, 29. maj 2016 kl. 15.15

htt://fo-tohausted@hotmail.dk

3 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 29. maj 2016 kl. 17.15

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Kartoffelplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kartoffelplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider