Forum

Hvorfor blomstre mine tomatplanter ikke?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helena S, 14. juli 2007 kl. 16.20

Ja spørgsmålet er simpelt : hvorfor blomstre mine tomatplanter ikke endnu? De er 1–1½ meter høje og dyrket indenfor i plantesæk.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. juli 2007 kl. 21.38

Lysmangel.

Mvh. Svend Høst

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helena S, 15. juli 2007 kl. 0.13

Men kommer de til at blomstre og give tomater? De vokser jo fint.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. juli 2007 kl. 9.46

Næppe, tomater skal stå i fuld sol, ellers vil de blive lange og ranglede, hvis du er heldig kommer der muligvis en lille blomsterklasse i toppen af planten med mulighed for et par små tomater.

Mvh.Svend Høst

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helena S, 15. juli 2007 kl. 11.22

Øv... Men jeg havde nok på fornemmelsen. Er der noget jeg med fordel kan plante/så istedet og få et udbytte i år eller er dét løb kørt?

Jeg har også pebre planter stående, mon de bliver til noget tror du? En af dem har dog fået hvide pletter på bladene, hvad er det?

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. juli 2007 kl. 20.38

Spansk peber er i samme familie som tomaten, natskyggefamilien, som kræver varme og masser af sol.

Mvh. Svend Høst

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helena S, 15. juli 2007 kl. 22.40

Så må jeg se om mine kryderurter vil vokse sig store og fine... Men er der slet ikke noget der kan vokse inde i et (rimeligt) solrigt hjørne?

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 16. juli 2007 kl. 1.40

Chiliplanter – går helt amok, agurk, kan dække et kæmpe stuevindue, så du kan sagtens dyrke noget indendørs, bare potten er stor nok

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helena S, 16. juli 2007 kl. 12.44

Hvis jeg skal plante agurk, skal jeg så købe en plante eller kan jeg bruge kernerne fra en agurk? Og skal de også spire i en potte inden de sættes i plantekasserne?

Nyt svar til emnet »Hvorfor blomstre mine tomatplanter ikke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvorfor blomstre mine tomatplanter ikke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider