Forum

Tilbage til den bare jord?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 24. juli 2007 kl. 11.15

Jeg vil efter et nøje studium af diverse indlæg om snegle, gennemlæsning af diverse artikler og tillæg af egne erfaringer vove dette – sikkert kontroversielle – spørgsmål:
Har den nøgne rødbrune snegl fundet en forbundsfælle hos folk, der bekæmper hver en kvadratmeter sort jord i deres haver?

– Ja, skulle jeg mene.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 25. juli 2007 kl. 2.06

Du har da nok ret. Efter at have brugt mange år på at få alt dækket så godt som muligt, ja så er det trist med ødelagte hosta ect. Jeg bor midt i skoven, og det der forskrækker mig allermest er tanken om, hvad der sker med den naturlige vegetation? Min have er uden overgang til skoven, så det vil være omsomst at "dyrke" bar jord i bedene, jeg drysser ferramol om urtehaven og magter at holde den næsten sneglefri, men resten er snart helt umuligt.

Jeg drømmer om, at vorherre snart skaber et dyr, der æder dem. Aldrig har jeg haft så mange skovskader som i år, mon de tager for sig af snegle?

Yderligere har jeg hængt 10 nye fuglekasser op til de mange, der er i forvejen, så håber jeg at fuglene vil hjælpe med at finde æggene.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 25. juli 2007 kl. 22.37

Udtrykket, at bekæmpe sort jord, synes jeg er uheldig valgt. Jorden vil vel kun kunne holdes sort ved ihærdig bekæmpelse af alt "det grønne" der kommer naturligt?

Jeg tror nok, at vi kunne blive sneglene kvit, hvis vi gav os til at asfaltere vore haver, men så vinder sneglene jo på en måde alligevel.

Nyt svar til emnet »Tilbage til den bare jord?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tilbage til den bare jord?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider